verschil 1098 vs 1199 panigale

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
Inox
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 apr 2004 20:08
Locatie: zwijndrecht

verschil 1098 vs 1199 panigale

Ongelezen berichtdoor Inox » 03 nov 2015 11:11

ola ducatisti.
mijn vorige mootor was een 1098 en deze vond ik aardig mega bokkig op "lage snelheden".
Nu gaat mijn wens naar een 1199 panigale" om te smullen het uiterlijk al" en wil graag weten of er iemand op het forum is die de overtstap gemaakt heft en mij kan vertellen of de panigale net zo bokkig en nerveus is.

Grazie mille
Ino

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6263
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: verschil 1098 vs 1199 panigale

Ongelezen berichtdoor TinTin » 03 nov 2015 12:05

bokken komt meestal door de enorm magere afstelling vanwege de emissie normen rond de 4000 toeren... zijn 2 oplossingen voor:
* symptoombestrijding: het plaatsen van een 14t tandwiel voor waardoor je wat meer toeren maakt bij "normale" rijsnelheden waar voorheen de bokkerigheid optrad
* je ECU laten remappen waardoor hij in het hele toerengebied de idieale lucht/brandstof verhouding krijgt... rijd zo wie zo veel fijner :)
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jul 2014 16:06

Re: verschil 1098 vs 1199 panigale

Ongelezen berichtdoor wjn » 03 nov 2015 12:59

Als je de vergelijkingstest uit de PS erbij haalt, zijn de 1198 en 1299 best geschikt voor "lage snelheden". De 1199 doet het nog slechter dan de 1098, 1198 beste keus voor openbare weg.
___________________________________________________________________________________________
Wolfgang

2008 Hypermotard -> 2014 Multistrada

Gebruikersavatar
nutjob
donateur
donateur
Berichten: 232
Lid geworden op: 16 aug 2011 12:38
Locatie: Betuwe

Re: verschil 1098 vs 1199 panigale

Ongelezen berichtdoor nutjob » 08 nov 2015 09:00

Ik heb een 1198s en meerdere malen op een 1199 gereden, de panigale rijdt soepeler bij lage toerentallen dan mijn 1198s (ondanks 14 tands kettingwiel voor en een Termi ECU), de 1299 doet dat nog weer beter.
Met de 1198s is niet langzaam te rijden (daarom doe ik hem ook weer weg ook al is het een briljante motor).

Groet Peter

"like rolling thunder chasing the wind"

Ducati 1200 multistrada 2013, 999s 2005, 916 SPS 1998, 888 strada 1993
Honda CBR1000RR 2004 (circuit) , BMW K100RS 1984


Scratch
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 dec 2005 21:37

Re: verschil 1098 vs 1199 panigale

Ongelezen berichtdoor Scratch » 28 nov 2015 17:05

Ik heb en 1199S en heb geen problemen met langzaam rijde.
In de bebouwde kom 60 op de teller in zijn 3e versnelling is geen probleem.
Bebouwde kom uit, gas erop en gaan.
Belangrijk is een goede afstelling en dus remapping van je ECU.
Tevens de klep in je uitlaatsysteem open laten zetten bij lage toerentallen.

jerry 1098
Berichten: 294
Lid geworden op: 26 apr 2015 08:59

Re: verschil 1098 vs 1199 panigale

Ongelezen berichtdoor jerry 1098 » 29 nov 2015 13:09

Op mijn 1098, termi slipon met bijbehorende mapping.geen probleem.
ex monster S2R 800