identificatie

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
smitty26
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:51

identificatie

Ongelezen berichtdoor smitty26 » 24 sep 2015 19:44

Wie kan me helpen bij het volgende : ik heb een 748 gekocht als winterproject(zie elders op dit forum).Eindelijk de tijd gevonden om er aan te beginnen.Omdat de motor zonder accu kwam en ik hem niet lopend heb gekocht gister een accu besteld bij een online shop.Prima duidelijke website en de accu besteld die volgens hen in de 748 past.Vandaag gekregen en die past dus niet (veel te klein) ff een maitje en er komt nu een grotere(passende) volgens hun voor een 748 sps.Geen probleem.
-Maar ik ben nu wel aan het twijfelen over mijn 748.
-Is hij wel origineel ? of samengesteld ??
1-Ooit was hij geel .
2-Kenteken is afgegeven op 30-01-1996
3-Volgens de verzekering gegevens is het een 748 S .
4-Ik lees op internet dat de S uitvoering 5 spaaks velgen had ,deze heeft de gewone 3 spaaks.
5-Motorbloknummer :ZDM748W4*000510*
6-Op het balhoofd :ZDM748S*001644*
DGM539150M

Wie kan mij wat meer vertellen ?????????????? :shock:

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6263
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor TinTin » 24 sep 2015 20:01

ZDM748W4... Ducati 748 cc watergekoelde vierklepper
ZDM748S... dat nummer hadden alle 748's behalve de R

https://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_748
The intermediate model was known as the 748S. This had lighter 5-spoke Marchesini wheels in grey to match the grey frame, also retaining the earlier adjustable steering head. The rear shock was now a Showa unit with Showa forks at the front, making use of Titanium-Nitride (TiN) coating on the fork stanchions to "reduce stiction", which also gave it a gold coloring. The engine was a derivative of the earlier SPS, making use of the higher state of tune.

ff de onderdelen buiten de wielen checken die ze hier noemen
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

smitty26
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:51

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor smitty26 » 24 sep 2015 20:06

Geen verstelbaar balhoofd en geen Showa onderdelen.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6263
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor TinTin » 24 sep 2015 21:18

was je frame ooit goud? En zit er een Sachse achterdemper in?
Dan is het waarschijnlijk een 748E... die had namelijk een vast balhoofd, 3-spaakswielen & een Sachse demper af fabriek. Blok deed 72 kW (97 hp) @ 11,000 rpm
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
stamgast_2
Berichten: 862
Lid geworden op: 12 sep 2003 22:16
Locatie: Bippen

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor stamgast_2 » 25 sep 2015 07:54

SS 600c & 749s

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6263
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor TinTin » 25 sep 2015 08:50

Laatst gewijzigd door TinTin op 25 sep 2015 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4904
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 25 sep 2015 09:02

En niet te vergeten dat ze in Bologna (in die tijd zeker) spullen bij elkaar knikkerde die ze voorhanden hadden!
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2885
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor Maykel » 25 sep 2015 09:32


smitty26
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:51

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor smitty26 » 25 sep 2015 18:48

Bedankt voor de info.Hoe het ook zit of zat :ik ben errug blij met de 748 en vind het gewoon een schitterende motor.Ga hem lekker verbouwen zoals ik hem leuk vind en dan lekker sturen,want daar gaat het tenslotte om..............................................
Sta ik afgelopen week bij motoport en zie ik weer een 996, verslavend mooi die Ducati's.

Gebruikersavatar
PowerDuc
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 jul 2010 16:21
Locatie: Goes

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor PowerDuc » 25 sep 2015 20:23

Precies, gewoon lekker naar je zin maken en van genieten. Wat zijn je plannen ermee?
Ik heb zelf vorige winter een superbike (ook samengeraapt; 748 frame en 996sps blok als project gekocht) helemaal gereviseerd en verbouwd.
Ducati 996SPS
Ducati 848

Gebruikersavatar
mca2
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:51
Locatie: Amersfoort

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor mca2 » 03 okt 2015 19:27

contact_us@ducati.com een mailtje sturen met je nummers en ze kunnen je vertellen of het bij elkaar hoort en welk type het is uit welk jaar.

smitty26
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:51

Re: identificatie

Ongelezen berichtdoor smitty26 » 06 okt 2015 16:45

Na wat heen en weer gemaild te hebben met de fabreiek (mca2 ,bedankt voor de tip) ben ik in bezit gekomen van de volgende info: Mijn Ducati heeft de fabriek verlaten als gele Biposto model jaar 1995 en was bestemd voor de Nederlandse markt.Dit afgeleid van het frame nummer.
Het nummer van het motorblok kwam niet overeen met deze Ducati en helaas kon de Ducati data base hierover geen opheldering verschaffen.