verbruik 1098 met Termignoni-kit?

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
dirkie996
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2013 08:10

verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor dirkie996 » 21 mar 2018 08:02

Hallo iedereen,
Bij deze me eens voorstellen: ik ben 'n 54-jarige vlaming en heb verleden week m'n 4de Ducati gekocht. Het betreft 'n 1098 van 2008 met 22000km op de teller. De motor is uitgerust met de Termi-kit ( uitlaat 70mm, ecu en luchtfilter ook aangepast, denk ik).
De motor afgehaald en volgetankt, maar is dit normaal dat, na 107km gereden te hebben, de motor al op reserve gaat? Ik heb dan effectief 11,2 liter getankt. Verbruikt de 1098 zoveel of zou het door de koude of slechte afstelling komen?
Verder vind ik het 'n fantastische motor met het echte authentieke Ducatigevoel, wat ik 'n beetje miste op de Multistrada 1200S touring.
Dan nog 'n vraagje, op m'n motor is 'n Dunlop Sportsmart gemonteerd in de maat 180/55/17. Normaal moet dit toch 'n 190/55/17 zijn? Of wordt er soms 'n 180 band gemonteerd om lichter in te sturen?
Haat liefde verhouding met Italiaanse schone: Ducati Monster S4r en sedert 15/12/2014 een affaire met een Multistrada 1200 S Touring gehad. Heden Ducati 1098 van 2008 en deze nu ( 06/2018) ingeruild voor Ducati Supersport S (nieuw)

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6173
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor TinTin » 21 mar 2018 09:54

1:10 is wel fors of je moet een erg "vlotte" rijstijl hebben. De koude zorgt wel dat het verbruik wat hoger ligt maar dat moet beter kunnen. Ik zou bij een dealer (of forummer) de ECU eens uit laten lezen om zeker te weten dat het een termi versie is
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Remquo
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 nov 2004 11:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor Remquo » 22 mar 2018 07:05

Als er bij opstarten "Racing Evo" in het dashboard staat mag je er vanuit gaan dat je de juiste map in je ECU hebt (al weet je het met de relatief eenvoudige wijze van thuis-remappers nooit helemaal zeker).

Er hoort idd een 190-er op; is de velg wel de juiste, dus 6" met groot naafgat ipv de kleinere 5,5" van de 848?
Het is leuker nieuwe koeien in de sloot te gooien, dan ouwe eruit te halen.


dirkie996
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2013 08:10

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor dirkie996 » 27 mar 2018 14:05

Er komt inderdaad "Racing Evo" bij opstarten . Dus die ECU zal wel kloppen. 'n Klein beetje 'n ontgoocheling was wel toen vastgesteld werd dat de achtervelg 'n 5,5" was in plaats van 'n 6". Dus wel degelijk 'n achtervelg van 'n 848 in m'n 1098. Dit is nu opgevangen,door 'n 180/60 band op te monteren. Mooi is anders en ik vind dat de motor ook iets te hoog staat achteraan en dat het niet lekker stuurt. Tevens heb ik ook opgemerkt dat de tandwielbevestiging en achteras ook van 'n 848 zijn. Kan dit kwaad, die lichtere uitvoering, met dunnere achteras van 'n 848 op 'n 1098?
Misschien ook daarom dat m'n verbruik zo hoog lag met die velg van 5,5" in combinatie met 'n 180/55-17 band? Teveel afwijking bij weergave aantal kilometers? Met de 180/60-17 band doe ik nu ongeveer 120km alvorens ie op reserve gaat.
De motor heeft ook op de testbank gestaan en had zo'n 150pk/ahw en 'n Koppel van 124Nm/ahw. Ik vind het alvast knappe cijfers. Wat denken jullie van die waarden?
Haat liefde verhouding met Italiaanse schone: Ducati Monster S4r en sedert 15/12/2014 een affaire met een Multistrada 1200 S Touring gehad. Heden Ducati 1098 van 2008 en deze nu ( 06/2018) ingeruild voor Ducati Supersport S (nieuw)

Gebruikersavatar
Vifaatje
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 aug 2014 17:46
Locatie: Dordrecht

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor Vifaatje » 02 apr 2018 21:28

Bijn1 op 10 rijden is er denk ik iets niet lekker. Stinkt de motor naar benzine (staat veel te rijk????)
Of moet je TPS een reset hebben?
Forza giallo!

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4791
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 03 apr 2018 06:50

1:10 is inderdaad een stevig verbruik. Mijn 1098S met 70mm termi kit deed dat enkel op het circuit. Ook vind ik de 150awpk’s wat mager, dacht dat met termi kit er zo’ 10-15 pk’s bijkwamen dus zou ik ergens tegen de 160 awpk’s verwachten.

Weet niet vanwaar in België u komt anders eens bij Biggelaar langs gaan?
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Gebruikersavatar
Spartaan
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
Contacteer:

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor Spartaan » 03 apr 2018 13:17

[quote="surfroy01"]1:10 is inderdaad een stevig verbruik. Mijn 1098S met 70mm termi kit deed dat enkel op het circuit. Ook vind ik de 150awpk’s wat mager, dacht dat met termi kit er zo’ 10-15 pk’s bijkwamen dus zou ik ergens tegen de 160 awpk’s verwachten.

Weet niet vanwaar in België u komt anders eens bij Biggelaar langs gaan?[/quote

Ik kan mij herinneren dat een 1098S met 70mm termignoni-pakket, 168 pk opleverd.
(Ik had bijna mijn 748 ingeruild voor een zwarte 1098s met zo'n pakket)
168 / 1,15 (redelijk normaal slipverlies) = 146 pk
Dus die 150 pk met 70mm termignoni, ecu en luchtfilter lijkt mij redelijk normaal.

dirkie996
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2013 08:10

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor dirkie996 » 03 apr 2018 15:11

Gisteren na 118km, op reserve en 11,2 liter getankt.
De technieker, die de motor op de testbank controleerde, zei nochtans dat de motor in het gebied van 4 à 5000rpm, iets te mager stond afgesteld.
Misschien toch eens teruggaan om TPS te resetten?http://www.ducatifora.com/dutchforum/download/file.php?mode=view&id=24716
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Haat liefde verhouding met Italiaanse schone: Ducati Monster S4r en sedert 15/12/2014 een affaire met een Multistrada 1200 S Touring gehad. Heden Ducati 1098 van 2008 en deze nu ( 06/2018) ingeruild voor Ducati Supersport S (nieuw)

Gebruikersavatar
Vifaatje
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 aug 2014 17:46
Locatie: Dordrecht

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor Vifaatje » 04 apr 2018 21:12

Ik kan je uit de droom helpen en je snel aanraden naar een tuner te gaan die verstand van zaken heeft.

Een air fuel ratio van 14 is net onder lambda, alles daarboven is arm, alles daaronder is juist rijk. Maximale power krijg je rond 1:12.5, maar voor op de straat zou ik mikken op 1:13 over de hele breedte.

Kijken we naar je grafiek dan valt me op dat je motor tussen 4000 en 6000 toeren crimineel rijk staat, en je daardoor een deuk in je koppelkromme hebt waar je u tegen zegt.

Dit zou ik als de sodemieter op laten lossen en je hebt dan gelijk een bak vermogen erbij en je zal een stuk zuiniger lopen.

Wat een prutsers zijn er toch.................
Forza giallo!

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3930
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 05 apr 2018 10:24

Ja die dip tussen 4 en 6 duizend toeren is niet bevorderlijk
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

dirkie996
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2013 08:10

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor dirkie996 » 08 mei 2018 10:21

Ondertussen bij Biggelaar geweest om ecu te herprogrammeren en tevens de beroemde koppelingsmodificatie laten uitvoeren.
Wat 'n verschil zeg, veel soepeler rijgedrag, rotondes nu in z'n 2 en het verbruik is nu 'n nette 7,6L/100 km ( 1: 13,5), zelfs bij redelijk sportief rijden.
Tevens nog enkele pk's/ koppel extra, denk iets van 154pk ahw en 133Nm, maar heb de uitdraai nu niet bij me.
Wat 'n verschil met die programmatie en koppeling nu.
Haat liefde verhouding met Italiaanse schone: Ducati Monster S4r en sedert 15/12/2014 een affaire met een Multistrada 1200 S Touring gehad. Heden Ducati 1098 van 2008 en deze nu ( 06/2018) ingeruild voor Ducati Supersport S (nieuw)

Gebruikersavatar
wzwet
Berichten: 1398
Lid geworden op: 12 sep 2003 20:01
Locatie: Enschede

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor wzwet » 08 mei 2018 11:53

Mooi zo, en goed te lezen dat je tevreden mee bent....en daar heb je een specialist nodig die precies weet waar hij ‘draaien’ moet.

En vooral geen geen gepruts met een PC kastje waarin eea mapping van internet ingepompt wordt.
Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise

Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec

Gebruikersavatar
Vifaatje
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 aug 2014 17:46
Locatie: Dordrecht

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor Vifaatje » 11 mei 2018 23:27

Mooi zo. Goede keuze om naar Toine te gaan. Nu wel heeel veel kilometers gaan rijden om de rekening van Toine terug te verdienen aan bespaarde benzine.
Forza giallo!

dirkie996
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2013 08:10

Re: verbruik 1098 met Termignoni-kit?

Ongelezen berichtdoor dirkie996 » 25 jun 2018 11:15

Helaas gaat de 1098 er uit, en komt er 'n nieuwe Supersport S in de plaats. Er zaten teveel afwijkingen aan de motorfiets die niet klopten met de specificities van 'n 1098.( vering, wielen,remmen ed.). Tevens moet ik toegeven, dat gezien m'n leeftijd, langer dan 'n uurtje rijden, zeer vermoeiend werkt.
Ik blijf het 'n dijk van 'n motor vinden, maar dan pas vanaf 140km/u. Na één testritje met de nieuwe Supersport S, was ik direct verkocht. Wat 'n salon om mee te rijden. Zelfs met maar 113pk, rijd dit vlot en ondanks de zachtere vering toch 'n geode wegligging.
Ik zal me nu maar aanmelden in het Supersport afdeling, hier?
Haat liefde verhouding met Italiaanse schone: Ducati Monster S4r en sedert 15/12/2014 een affaire met een Multistrada 1200 S Touring gehad. Heden Ducati 1098 van 2008 en deze nu ( 06/2018) ingeruild voor Ducati Supersport S (nieuw)