Luchtfilter

796, 821, 1100, SP, Hyperstrada
Gebruikersavatar
RickP
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 mar 2010 03:01
Locatie: Groningen

Luchtfilter

Ongelezen berichtdoor RickP » 15 feb 2013 11:45

Hypervrienden!

Ik zit eraan te denken om mijn Hyper een paar andere longen te geven. Bij mijn vorige duc (monstertje) had ik een K&N openluchtfilter geinstalleerd en dat gaf een prachtige brom en hij liep er een stuk beter door. Nu heb ik links en rechts zitten kijken naar wat er zoal uitgevoerd wordt. Heb mensen gezien die de standaard luchtfilterbox uitboren en aanpassen (deze man erg goed in, zo te zien: http://www.emotoman.com/bikes/tech/ducatiairbox.html), maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van. Houdt dat liever origineel voor wanneer ik de motor weer inruil.

Heb ook een mooi setje K&N gezien (zetten deze 'yankees' op hun hyper: http://www.motoiq.com/magazine_articles ... eight.aspx) ...

Nou twijfel ik over een paar zaken...
1: Ik heb geen sportuitlaat, heeft dit dan zin (ik denk het wel, maar misschien zit ik mis).
2: Moet ik de hyper opnieuw laten afstellen na installatie?
3: Iemand ervaring met het aanpassen van de luchtfilter????

Hoor graag,

Rick.... :crazy:
Het is niet de bestemming die telt, maar de manier waarop je er komt

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5500
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Luchtfilter

Ongelezen berichtdoor mkm » 15 feb 2013 12:48

Eerste vraag is of je met een meetsonde circa 20 cm in je standaard dempers kan komen.
Pas dan kun je je uitgassen betrouwbaar meten en je afstelling controleren.

Een standaard hyper (of welke andere moderne motor dan ook) staat heel arm afgesteld.
Ga je de weerstand van je luchtinlaat verlagen....gaat de motor nog armer lopen.

Ik heb zelf de termiset met bijbehorend luchtfilter en filterhuisdeksel.
Maakt weinig uit qua geluid.

MonsterEd heeft zijn M1100 inlaat flink gewijzigd, kom er maar in Edwin. :smile:


Mijn advies:
Open dempers (al dan niet met dB killers) plaatsen, mooi luchtfilter met huis erbij en dan je ECU opnieuw laten inregelen.
(En koppen laten flowen als je genoeg centen hebt).
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Gebruikersavatar
monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2113
Lid geworden op: 20 feb 2010 12:56
Locatie: Klaaswaal

Re: Luchtfilter

Ongelezen berichtdoor monster ed » 15 feb 2013 17:44

Daar ben ik weer kijk eens hier:
http://www.racingairfilters.eu/?ids=kop3/sub5
1200S

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: Luchtfilter

Ongelezen berichtdoor Mostro1994 » 15 feb 2013 19:20

Heb jij die er ook in zitten Ed? Ziet er wel erg mooi uit. Zonde om je tank overheen te laten zakken.

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5500
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Luchtfilter

Ongelezen berichtdoor mkm » 15 feb 2013 19:27

Ook op de mwr site wordt geadviseerd de ecu te remappen.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3972
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Luchtfilter

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 16 feb 2013 10:33

andere luchtfilters er op die meer lucht genereren betekend inderdaad een armer mengsel, is alom bekend dat moderne machines idd niet te rijk staan afgesteld dus als je meer lucht genereert dat moet er ook meer peut bij dus ECU aanpassen hoef je niet verder over na te denken moet gebeuren
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2113
Lid geworden op: 20 feb 2010 12:56
Locatie: Klaaswaal

Re: Luchtfilter

Ongelezen berichtdoor monster ed » 16 feb 2013 12:36

1200S

Gebruikersavatar
RickP
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 mar 2010 03:01
Locatie: Groningen

Re: Luchtfilter

Ongelezen berichtdoor RickP » 23 feb 2013 12:49

Het is niet de bestemming die telt, maar de manier waarop je er komt