Laden...

info

796, 821, 1100, SP, Hyperstrada
Gebruikersavatar
guido brassleti
Berichten: 5

info

Ongelezen bericht#1 » 20 sep 2012 22:29

Hoi
heb toch weer een oude liefde aangeschaft
heb via de USA een hyper 1100 s aangeschaft van 2008
nu ben ik al bij de rdw geweest , maar omdat het een jonge fiets in moet hij Individuele gekeurt woorden , hij moet een geldige typegoedkeuring , hebben en die kan je krijgen via ducati benelux, maar die werken hier dus niet aan mee, de indiv keuring kost dus 650 , inplaats van rond de 100, zijn er ook mensen die goed italiaans lullen , en voor mij een mail zouden willen opstellen ???
wilde ook kijkenof het via ducati itali kan
hoor het wel
gr ron


locos por vida

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526

Re: info

Ongelezen bericht#2 » 20 sep 2012 23:17

Je kan eerst nog goed vragen welke andere 1100 gekeurd zijn (buiten NL types) en dan wel/niet individueel keuren.
Mijn ervaring was dat men dit te snel af doet als, niet genoeg info bekend dus opnieuw keuren. Als je een voldoende technisch dossier hebt van de USA uitvoering kan je de verschillen en overeenkomsten duiden en is een standaard toelating wellicht afdoende. Zal ws bij jou de brandstof voorziening zijn en injectie die af wijkt.

Heb met een Japanse import gelijk verhaal gehad vroeger.

De importeur of fabriek gaan jou verder weinig verder helpen, want je gaat zelf buiten het circuit om. En als je te weinig info hebt of kan verkrijgen zal je toch de duurdere keuring moeten laten afnemen.


ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
guido brassleti
Berichten: 5

Re: info

Ongelezen bericht#3 » 20 sep 2012 23:47



locos por vida

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526

Re: info

Ongelezen bericht#4 » 20 sep 2012 23:56

Dan is misschien een serienummer check via Ducati nog een optie om te zien welke importeur hem heeft afgenomen.
Maar E keur zit toch sowieso op alle fietsen? Ook de US modellen? De SAE en E staan volgens mij op vrijwel alle koplampen samen.


ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4727

Re: info

Ongelezen bericht#5 » 21 sep 2012 08:12

Het ligt er inderdaad aan hoe/door wie de fiets uitgevoerd is. Ik heb het met een auto gehad, in het midden oosten gekocht maar via de dealer daar een CoC kunnen krijgen vanuit de fabriek in Zweden, nu was de auto Europa spec uitgevoerd dus dat hielp en met 100 euro op NL kenteken.

Ik had ook een 998 vanuit Duitsland direct naar het midden oosten geexporteerd bij terugkomst via de duitse importeur de CoC verkregen en voor 100 euro ook de 998 op NL kenteken.

Wel benieuwd wat het prijsvoordeel is geweest, zijn de hypers daar zooooo goedkoop (je zult ook nog invoer belasting moeten betalen?) Denk dat je hier voor rond de 8 mille een goede S uit '08 kunt kopen.


Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer