Laden...

Termignoni's op een Sport 1000

Sport 1000, GT1000 & Paul Smart 1000LE

ducbeer

Ongelezen bericht#2 » 03 okt 2008 12:12

Gefeliciteerd geitemuil.
En inderdaad het eerste wat moet is een Ducati sound aanbrengen :clap:
Afhankelijk van je budget, een full system of alleen de dempers (jij hebt denk ik een 2007 model dus twee dempers).
In de 1e plaats: en bedrag voor plaatsen hoort bij de prijs in te zitten, anders een andere dealer zoeken. Als het goed gebeurt hoort ook het 'afstellen' van de ecu te gebeuren en het slakkenhuis vergroot te worden voor meer lucht (standaard is de doorlaat gewoon te klein).

Bij het alleen plaatsen van nw pijpen liep hij niet meer lekker bij mij en het verbruik nam schrikbarend toe.
HdB heeft het een en ander daarna afgesteld. Nu stukken beter :sunglasses: (ik zal de pk's en het koppel nog even voor je opzoeken).

Succes :bye:

Uiteindelijk wil iedereen een DUCATI

geitemuil

Termignoni's op een Sport 1000

Ongelezen bericht#3 » 03 okt 2008 12:23

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik kan inderdaad kiezen uit 2 versies: een goedgekeurde met DB-killers en de Race versie zonder de DB-killers (die ook niet los te plaatsen zijn). Deze laatste is niet goedgekeurd, maar ik weet niet of dat in Nederland problemen gaat geven (lijkt me niet want dan moeten ze ook alle Harley's die bij mij voor langs rijden ook van de weg af halen?) Weet jij daar iets meer van?

Het plaatsen zou dus bij de aanschafprijs inbegrepen moeten zitten? Ook inclusief het vervangen van de ECU chip en het kapje van de luchtfilter?

ducbeer

Ongelezen bericht#4 » 03 okt 2008 14:04

Uiteindelijk wil iedereen een DUCATI

geitemuil

Re: Termignoni's op een Sport 1000

Ongelezen bericht#5 » 06 nov 2008 09:09

Dit weekend was het dan uiteindelijk zo ver. De nieuwe Termignoni's zitten eronder en het zijn uiteindelijk de niet gekeurde race pijpen geworden. Volgens het boekje zouden er geen DB killers bij zitten, maar die zaten er bij levering toch bij. Zelf geinstalleerd en ook zelf de ECU chip en slakkenhuis vervangen. Hij rijdt heerlijk en het geluid is prachtig...

Nu net mee naar mijn werk gereden en nu heeft er een of andere mongool met zijn bumper langs mijn nieuwe demper geschapt. Ze zijn matzwart gespoten met hitte bestendige lak en de lak vd andere auto lijkt er zo te voelen op te liggen. Iemand suggesties hoe ik dit het er het beste af kan krijgen zonder de matzwarte onderlaag te beschadigen of te polijsten?

Rodolfo

Ongelezen bericht#6 » 08 okt 2009 10:35

Slakkenhuis?! Als dit het luchtfilterhuis is, wat is hier dan aan gemodificeert?

Als ik een Franse Sport1000 met Termignoni's (for race purposes only...) wil importeren zal ik de originele uitlaat en ECU weer moeten monteren om door de RDW goedgekeurd te worden, lijkt mij...kan iemand dat bevestigen?

BVD

surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#7 » 08 okt 2009 12:07

Motor origineel terugbouwen helpt zeker om hem door de RDW te krijgen.

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

PeterS4
Contacteer:

Ongelezen bericht#8 » 08 okt 2009 23:02

--- La Vita e Bella, vooral op m'n Sport1000 ---