Laden...

Leuk, Donald.

Evenementen, toertochten, bijeenkomsten georganiseerd door forumleden, Clubs, bedrijven, etc. (dit valt NIET onder de verantwoordelijkheid van Ducatifora en gerelateerde sites!)
Zero Man
via ducatifora.com/doneren
Contacteer:

Leuk, Donald.

Ongelezen bericht#1 » 13 mei 2005 09:08

Nou, dat is dan ook weer leuk dat je ergens je mening over kan geven voor ze ergens een slot op zetten. Bijzonder attent.

Gooi DMU2006 dan ook maar op slot. Want het is nog steeds verboden van te parkeren op het Neude!

Live this life as if it is your last.

Donald
Contacteer:

Ongelezen bericht#2 » 13 mei 2005 09:26

Sommige dingen gaan niet helemaal democratisch.

Maar ik wil het wel uitleggen:
Organiseren straatraces is een strafbaar feit. Bij eventuele schade kan DCN aansprakelijk worden gesteld wanneer blijkt dat DCN is betrokken bij organisatie.
Parkeren is een overtreding begaan door een individuele bestuurder van een motorvoertuig. Schade beperkt zich tot de boete.

Zoals ik al aangaf ga ik geen censuur uitoefenen, noch roomser als de paus worden.

Donald

Zero Man
Contacteer:

Ongelezen bericht#3 » 13 mei 2005 09:36

wie heeft het hier over straatraces. Hebben we dit ooit in iemands gedachten gebracht dat het om een race zou gaan? Hebben we ooit iemand aangezet om dit soort activiteiten te promoten? Ik probeer er net alles aan te doen om het niet op een straatrace te doen lijken en valt dan ook persoonlijk iedereen aan die zich niet aan de openbare regels houd van het gedrag op de wegcode. Komt DCN langs om ons te vertellen dat we met iets illegaals bezig zijn?!? Nou, bedankt danmaar! De politie komt daar notabene ook zelfs rijden om te oefenen.

Gaat DCN ook langs de kant van de weg staan op weg naar de Clubraces om iedereen te vertellen dat we ons aan de 100-120 per uur moeten houden. Als er iets op een straatrace-streetrace lijkt is het wel dat!

Max

bram

Ongelezen bericht#4 » 13 mei 2005 09:47

He max,

Ik ben het niet vaak ergens mee eens op dit forum, maar donald heeft wel een punt.

Wat je hebt gedaan (net als bij Oopsie) is een circuit maken op de openbare weg.
Zoals je zelf vaak hebt aangegeven wordt de omgeving helemaal gek van dat gescheur met motoren, geluidsoverlast etc. Met als gevolg dat je erop kan wachten dat er maatregelen genomen worden. Jij rijdt mischien nog normaal, maar ik weet uit ervaring dat de klaverbladrijders (te herkennen aan de aan een kant versleten achterband) over het algemeen denken dat ze valentino zelf zijn. Zij zijn over het algemeen ook degenen die op assen en zolder het eerste in de grindbak liggen en hebben nogal vaak een waas voor de ogen.

Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus (105db, en 3000 aan boetes per jaar) maar probeer de overlast op 1 punt in de omgeving te voorkomen. Ik wil namelijk over een paar jaar ook nog rijden.

Als je dit soort dingen wilt boek dan circuitdagen. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

Groeten,
Bram

"Als je aan een hond begint, moet je hem ook afmaken "

Zero Man
Contacteer:

Ongelezen bericht#5 » 13 mei 2005 10:08

Wel eens met ons mee geweest op Boobsie, Bram?

Laat ik hier even voorop stellen dat dit geen twist is tussen Donald en ik. Donald heeft geen punt in jou ogen maar DCN. Ik ken Donald alleen van Assen en soms zien we elkaar op bijeenkomsten van DCN. Ik heb veel respect voor Donald als een persoon dat ik persoonlijk ken en voor zijn verrichtingen voor DCN. Laten dat duidelijk zijn. Dus dat niemand het in zijn hoofd haalt om te denken dat er hier een veto tussen de Ciciliaanse Bannadinni en Carpatorri familie aan de hand is. (Ha ha ha, die is wel leuk) Ik wil alleen mijn ongenoegen uiten over het fijt dat men er al gelijk van uitgaat dat het hier om straatraces gaan. Waar ik notobene een verschrikkelijke hekel aan heb. Ik wil ook gebruik kunnen maken van de openbare weg zondag dat daar een stel halzen zich mateloos irritant gedragen. Kom maar eens eerst met ons meerijden op Boobsie en kom dan je mening vertellen. Dan had je niet geschreven wat je nu wel hebt geschreven. Mannen zijn nu eenmaal stoerder dan andere. Dus de taal die wordt gebruikt om uitdrukkingen te uiten is naar maatstaven. Als ik moet beschrijven hoe mijn bochten waren gisteren avond, zal je versteld staan. En ga je jezelf afvragen waarom ik niet in de GP zit. Terwijl hij die achter me rijdt en veel meer ervaring heeft, was een sinaasappel aan het schillen. Vroeg of laat gaat er een van ons de bocht uit. Ongetwijfeld. En vroeg of laat komt er eentje voorbij een benzienestation rijden en kan alleen maar op die plork rijden die zich voor zijn neus heeft gepland. En weet je wat? Als jij niet te snel reed(t), en je hield je (wel of niet) aan de maximum snelheid, maakt het geen moer uit. Jij bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Niet die andere gozer 3 meter achter op zijn mooie Duc.

Ga eens naar de Eifel met je visie! Of op de dijk van de onze eigen mooi Waal! Sorry Bram, jou verhaal gaat niet op.

picola
donateur
donateur

Ongelezen bericht#6 » 13 mei 2005 10:22

Ik kan mij het standpunt van twee kanten goed voorstellen.

Helaas zijn er teveel individuen die inderdaad van de openbare weg een racebaan maken en dus met dit soort meldingen ook het racen zullen toepassen. De risico's voor de DCN zijn dan zeker niet mis.

Dat jij Zero, dat niet doet, snap ik en dat daar nooit de gedachte achter heeft gezeten, is ook wel bekend.
Ben ook een keer bij Oopsie geweest. Die politieagent zijn ogen vielen er bijna uit van verbazing, door het slakkegangetje wat we reden. hihi

Helaas denk ik dat je dit soort zaken maar niet meer openbaar moet maken, om inderdaad misbruik te voorkomen.
En ook hier moeten de goeden weer onder de kwaden lijden.

Zero Man
Contacteer:

Ongelezen bericht#7 » 13 mei 2005 10:53

ok, zal ik niet meer doen, Picola. Dat snap ik.

thunder
Contacteer:

Ongelezen bericht#8 » 13 mei 2005 11:09

Kom op mensen ik weet het, bij een bepaalde groep van de nederlandse bevolking wekken wij met onze motoren een bepaalde afgunst cq irritatie op, wat je ook doet en hoe je je ook gedraagt dat zal altijd zo blijven. Daarbij wordt er nu de indruk gewekt dat er een soort van straat race georganiseerd is door leden van het forum. Bij een race heb je toch echt een start en een eind punt met aan het einde een overwinnaar. Wat er in wezen gebeurd is dat een aantal leden een ritje hebben gedaan waarbij zoveel mogelijk bochten werden genomen, en ja dat dit soms met een vrij hoge snelheid gebeurd oke wie van ons duc rijders houdt zich altijd aan de maximum snelheid? Even ter ilustratie ik had toevallig tijdens een aantal rondjes m'n GPS aan staan en er is een gemiddelde snelheid gemeten van 65 km/u :blush: over een afstand van 58 km waarbij het grootste gedeelte autoweg cq snelweg is. Als dit niet kan in de ogen van de DCN hoe zit het dan met een rondje regio? waarbij er geprobeert wordt zoveel mogelijk regio cafe's aan te doen in 10 uur tijd met een max aan 5 stuks. Wil je dit halen dan moet je toch ook behoorlijk door knallen. Ook hebben we al eens onze rondjes gereden op oepsie onder toezient oog van bromsnor inclusief Lazergun (ongeveer een 10 maal gepasseerd) en deze had niet de behoefte om ons artikel 5 voor de voeten te smijten of wat dan ook, zelfs geen discussie :wink:.
Kijk dat de DCN wijst op onze verantwoordelijkheid en dat wij zowel op de weg als in het forum een beetje moeten uitkijken hoe we de dingen doen of noemen oke daar kan ik inkomen, daar dit forum waarschijnlijk niet alleen gelezen wordt door ducatie liefhebbers :hmm: Voor de rest wens ik een ieder een gezond motor siezoen toe, hou het rubber onder en veel veilige kilometers.

Ducgroeten Sikko

spreuk van de weuk
De Mac Donaldisering is voltooid!
De werknemers doen saai geestdodend werk en de consumenten zoeken avontuur om het avontuur.
Het resultaat is de ontmenselijking van de mens.

Adje
forumbeheerder & donateur 2008
forumbeheerder & donateur 2008
Contacteer:

Ongelezen bericht#9 » 13 mei 2005 12:44

Ik denk dat het hier vooral gaat om de discussie: race of geen race.

Niemand had er aanstoot aan gegeven als er een mooie plattegrond neergezet was van een rondje ergens langs de dijken van de Lek en via de andere kant weer terug.
Nu de kaart ietswat kleiner is, en het woord "race" gevallen is is er ineens wel wat aan het handje.

Mijn visie wat betreft de straatrace is ook: tijd opname, een winnaar, aso rijden etc.
Op het leuke rondje wat getekend is wordt wel eens iets harder gereden, gisteren per ongeluk 1x door rood gereden.. that's all.

En in dit geval is het niet Donald, maar de DCN inderdaad... Donald is alleen de (trouwens erg sympathieke) berichtgever door zijn functie binnen de DCN.

Ik denk dat het gewoon zaak is de volgende keer even wat genuanceerder om te gaan met de beschrijvingen in dit soort topics.. dan wordt ook niet geïnsinueerd dat het om een race danwel straatrace gaat, maar gewoon over een technisch rondje sturen.

Ducati 998 2002

BasGort
donateur 2007
donateur 2007
Contacteer:

Ongelezen bericht#10 » 13 mei 2005 13:04

Dus ik begrijp dat we niet mogen spreken over een race.... :sunglasses:

Maar afspreken bij slide locker voor een toertje mag wel..... :blush:

Groeten,
Bas

Ducati 900 SuperSport - 1998

thunder
Contacteer:

Ongelezen bericht#11 » 13 mei 2005 13:16

spreuk van de weuk

De werknemers doen saai geestdodend werk en de consumenten zoeken avontuur om het avontuur.

EdwinFE

Ongelezen bericht#12 » 13 mei 2005 13:29

Ufo

Ongelezen bericht#13 » 14 mei 2005 07:43

heb niet alles gelezen...snap de intenties wel, was ook wel te verwachten!

maar in hemelsnaam geen hele prozza's schrijven...

verander gewoon het woordje race in een paar MOOIE BOCHTEN rijden....dat's all about ....

In z'n algemeenheid; wees zuinig met slotjes gooien, dat damt de entousiasme namelijk ook in!

Nothing sounds like a Desmo beat

HenkieH
Contacteer:

Ongelezen bericht#14 » 14 mei 2005 10:31

gas erop

Sandman

Ongelezen bericht#15 » 14 mei 2005 13:50

Dit berichtje en verder hou ik mijn mond hier maar over anders gaan er wat mensen :cry:

Je hebt voors en tegens...ik kan het standpunt wel inzien... maar je kunt ook lichtjaren doorschieten.

Als je het gaat beredeneren zoals race, dan moet je elke topic op slot gaan gooien. Adhoc, Weekend Moezelen, Ducati Clubrace, DMU, DMH, meeting zuiderburen, monsterdag, Geluidscontroles (!) ducati clubrace etc etc etc etc etc. Zal ik even doorgaan?

Bekijk en luister het promotie filmpje over de clubraces te Assen wat op rtl5 is uitgezonden (nog mijn dank hiervoor Adje). Foei..daar worden ook over illegale onderwerpen gesproken

Ik hoop dat er enige verduidelijking is verschaft, zo niet.. tja jammer
Maar verder behoud ik mij van enig commentaar over dit onderwerp

Sandman

a.k.a. Le Grand Duc

Tops
donateur 2007
donateur 2007

Ongelezen bericht#16 » 14 mei 2005 14:58

:pilot:

DucatiF1
Contacteer:

Ongelezen bericht#17 » 14 mei 2005 15:21

--
Hans
750F1 - The last real and raw Ducati

Ufo

Ongelezen bericht#18 » 14 mei 2005 15:46

Nothing sounds like a Desmo beat

Carbs on Carbon

Ongelezen bericht#19 » 14 mei 2005 18:04

Was machen sie...? Ich mache Ananas.

de Senna
Contacteer:

Ongelezen bericht#20 » 14 mei 2005 20:56

Nein... es gibt kein chimpansee.. nur elefanten

bram

Ongelezen bericht#21 » 16 mei 2005 14:38

"Als je aan een hond begint, moet je hem ook afmaken "

Donald
Contacteer:

Ongelezen bericht#22 » 17 mei 2005 11:02

thunder
Contacteer:

Ongelezen bericht#23 » 17 mei 2005 12:03

spreuk van de weuk