Laden...

donderdag 12 mei: 16:00 uur.. Rondrit op Slide Locker!

Evenementen, toertochten, bijeenkomsten georganiseerd door forumleden, Clubs, bedrijven, etc. (dit valt NIET onder de verantwoordelijkheid van Ducatifora en gerelateerde sites!)

Peiling: Kom je ook?

Ja
4
50%
Ja
1
13%
Ja
0
Geen stemmen
Nee
3
38%
Totaal aantal stemmen: 8

Tops
donateur 2007
donateur 2007

Ongelezen bericht#26 » 12 mei 2005 23:38

:pilot:

Zero Man
via ducatifora.com/doneren
Contacteer:

Ongelezen bericht#27 » 13 mei 2005 07:27

Live this life as if it is your last.

BenDucatiGek

Ongelezen bericht#28 » 13 mei 2005 08:21

Ben[schild=4 fontcolor=8B0000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]Thnx voor de foto's Adje[/schild]

Fase 3 Completed:
906 Paso '92 --> 900 SS '95 --> 996 '00
En inmiddels nog DucatiGekker!

Donald
Contacteer:

Ongelezen bericht#29 » 13 mei 2005 08:31

Dames en heren,

Deze keer een berichtje van mij als vice voorzitter van de Ducati Club Nederland.

Eerst maar het slechte bericht: [b]dit topic gaat op slot[/b]

Natuurlijk hierbij ook de toelichting:

Ik heb deze case voorgelegd aan Harry Beugelink van de KNMV (dat is degene die in MOTOR steeds de stukjes van "recht in het geding"schrijft).

Hierbij een paar punten van zijn antwoord:
- Organiseren van straatraces is een strafbaar feit, geen overtreding
- Iedere bestuurder van een motorvoertuig op de openbare weg is zelf verantwoordelijk voor het naleven van de betreffende regels
- Uit jurisprudentie blijkt dat het algemeen afwijzen van verantwoordelijkheid vaak niet voldoende is (Skeelerles arrest: moeder 36 neemt skeelerles, tekent verklaring eigen risico, helmen zijn beschikbaar gesteld maar zij draagt er geen, valt dood, rechter oordeelt dat skeelerclub aansprakelijk is).
- Verzekeraars doen er alles aan om niet te hoeven uitkeren, dus gaan op zoek naar een rechtspersoon die aansprakelijk kan worden gesteld
- Als de kas van de club onvoldoende is om de schade te dekken wordt het bestuur in persoon aangesproken (bord "te koop" in de tuin)
- Bestuurders aansprakelijkheidsverzekering kent uitsluitingen.

(Mijn) conclusie: Wanneer er iets gebeurt krijg je als club gezeik. Het is nog maar de vraag hoe uiteindelijk de rechter zal oordelen.

Voor alle duidelijkheid; ik ken enkele van de posters op dit topic. Ik beschouw jullie zeker niet als criminelen, maar als enthousiaste ducatirijders die het leuk vinden om de motor te gebruiken waarvoor hij is gemaakt. (Degenen die tevens moderator zijn kunnen de discussie eens nalezen die we als forum moderators gehad hebben over het al dan niet toelaten van dit topic. )
Als individu zou ik misschien wel meedoen aan Slide Locker of Oepsie Boobsie of wat dan ook, als bestuurslid van de DCN kan ik niets anders doen als mijn verantwoordelijkheid nemen en deze activiteiten de kop indrukken.

Ik ben overigens niet van plan om een censuur/ heksenjacht op dit forum te gaan ontketenen, ik ben niet roomser als de paus. Ik ga ervan uit dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid kent, wat ook blijkt uit jullie reacties op de bijdrage van Igo in dit topic.

Ik hoop de volgende keer weer met meer constructieve bijdrages aan dit forum te komen.

Donald