Laden...

Ital trackday 2015

Evenementen, toertochten, bijeenkomsten georganiseerd door forumleden, Clubs, bedrijven, etc. (dit valt NIET onder de verantwoordelijkheid van Ducatifora en gerelateerde sites!)
hawa ncr
donateur
donateur

Ital trackday 2015

Ongelezen bericht#1 » 13 jan 2015 18:17

Ik zag met grote blijdschap dat dit jaar de Ital trackday weer de CRT wordt georganiseerd , ik vind de organisatie van crt een tikkie beter dan trackdays for all van afgelopen jaar. Met name voor mensen die voor het eerst op een circuit rijden was ik verbaasd, deze mensen werden zonder enige begeleiding het circuit op gestuurd ...

De Trackday is 7 september en ik heb me al ingeschreven !

Ducati 900sl 1992
Ducati 1000ds supertwin circuitracer

Rules
donateur
donateur

Re: Ital trackday 2015

Ongelezen bericht#2 » 13 jan 2015 19:30

Maandag 7 september, klinkt goed. Dat is onze eerste vakantiedag van de zomervakantie.
Een beetje afhankelijk van mijn werk en onze vakantieplanning kunnen we wellicht mee.
Ik vind het altijd een leuke dag!!!

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

woelders

Ongelezen bericht#3 » 14 jan 2015 13:09

Ik vond het juist wel leuk dat ik als absolute beginner afgelopen keer helemaal vrij werd gelaten! Uiteraard is het veiliger als er een voorrijder is die je niet in mag halen maar naar mijn idee leer je meer wanneer je het helemaal zelf uit mag zoeken?

mark-viveen

Ongelezen bericht#4 » 14 jan 2015 13:58

Voorrijder is heel belangrijk. Zeker voor beginners om de ideale rijlijnen aan te geven en het voorkomen van ongelukken.
Koude banden, te groot hart, overmoedig..... Allemaal gevaarlijke punten als je mensen zonder circuit ervaring "loslaat".

Een beginnerstraining op Assen van bijv CRT gaat in sessie 5 al lekker vlot.. Ook dan ga je vrij rijden, maar pas na een aantal sessies.

Gr.

Mark

Ducati 848 (2008)

woelders

Ongelezen bericht#5 » 14 jan 2015 14:07

Lijnen had ik al 'geoefend' op de Xbox en een kennis van me heeft jarenlang geracet en hij heeft me ook wat tips gegeven. Verder heb ik goed opgelet op de mensen die me voorbij kwamen stuiven waar ze remden (sommigen hadden remlicht niet afgeplakt = superhandig!) en waar ze instuurden. Ook had ik voor mezelf de regel: zoveel mogelijk óf vol gas óf hard remmen. Lukte uiteraard niet overal maar was een goede hulp.
Om eerlijk te zijn heb ik de voorrijder niet gemist maar daar staat tegenover dat ik nog nooit met voorrijder/instructeur heb gereden dus wie weet. Ik zou wel weer mee willen doen in september denk ik!

Rules
donateur
donateur

Ongelezen bericht#6 » 14 jan 2015 16:15

Met een goede voorrijder maak je echt grote stappen in techniek en snelheid.
Ik kan me wel voorstellen dat het idee om zelf te rijden leuker is, maar een goede voorrijder zorgt dat je niet het gevoel hebt dat je moet inhouden.
CRT is wat instructie betreft best aardig. Als je wat ervaring hebt kun je eens op Zolder gaan rijden in Niveau 2, daar krijg je betere instructie (is mijn ervaring). En wat echt super goed werkt is met met Vabene mee gaan en dan met hooguit 3 man op 1 instructeur. Dat is echt geweldig in je ontwikkeling.

Maar goed, we dwalen af. :wink:

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)