Laden...

RACEN met de DCN

Evenementen, toertochten, bijeenkomsten georganiseerd door forumleden, Clubs, bedrijven, etc. (dit valt NIET onder de verantwoordelijkheid van Ducatifora en gerelateerde sites!)
HQ
donateur
donateur
Contacteer:

RACEN met de DCN

Ongelezen bericht#1 » 07 feb 2013 12:04

Oke het lijkt er dus op dat de DCN zich meer gaat toeleggen op het race gebeuren naast de jaarlijkse Club Race.
Goeie move want wat is er nou leuker dan met la Donna op het circuit te scheuren.
Het heeft zich tot nu toe vertaald in het feit dat de CRC o.a. nauw gaat samenwerken met CRT, (de club die al jaren dagen op het circuit van Assen organiseert). Ook een goede ontwikkeling.
CRC&CRT, ik noem dat maar even Cé-èR-CéTé (CRCT) schilt een hoop C's typen en ligt ook lekkerder in de mond, overigens was een "D" natuurlijker mooier geweest. DCRCT of zoiets. Maar dat klinkt net weer niet. Het maakt ook allemaal niet uit wat de letters betekenen als het maar lekker klinkt. Maar ik wijk nu een beetje af...
CRCT dus (overigens nix officieels, ik verzin dat hier ter plekke voordat het weer een eigen leven gaat leiden. Remember "Haren" zak maar zegguh...), hebben een aardige semi-nationale twin-competitie gestart met een aantal races op Assen en een op Oschersleben. (4 uur rijden vanuit Assen). Echter ik bespeur ietwat weinig reklame voor dit geheel. Oke "kriesis"... als je tenminste geen werk heb, dagelijkse de krant en het journaal bekijkt. Daar heb ik dus allemaal geen last van, al valt het niet mee om de media te ontwijken.

Dus bij deze: Zijn er nog liefhebbers voor deze evenementen?

Mede door de nieuwe reglementen buiten de KNMV om is het racen echt weer een stuk aantrekkelijker geworden voor Jan & Mien Kaas. Eigenlijk een beetje zoals het vroeggûh was. Geen gez#@k meer met steeds weer nieuwe technische regels. De verantwoording (voor je fiets) ligt weer bij de rijder. Een aantal voorbeelden?

Geen 3 jaarlijkse nieuwe helm moeten kopen. (Zelfs al heb je er maar 1 keer mee gereden). Heeft je fiets geen standaard lekbak onder de kuip, niet meer verplicht. Carter bescherming, heeft ie niet? Niet verplicht. Mooie wedstrijd cijfers met een schaduwlijntje er omheen om er wat moois van te maken. Mag weer. Banden niet meer verplicht afnemen bij deze of gene. Kortom het gaat de goede kant op.
Overigens met "verantwoordelijkheid bij de rijder" komt ook een beetje boerenverstand. Een lekbak onder motor is natuurlijk niet echt een slecht idee want als je de baan besmeurd, hebben je mederijders er ook last van. En het is tenslotte wel iets wat we met z'n allen doen.
Alleen probeert "CRCT" het financieel aantrekkelijker te maken door lagere licentie kosten, geen verplichtte medische keuring etc.
Kijk het is nog steeds niet de goedkoopste sport dan moet je gaan darten of biljarten. (Wat kost zo'n carbon keu eigenlijk?) Maar je adrenaline gaat wel door het dak bij de start, goed tegen de kriesis stress? En je verliest misschien nog wel een kilootje. Kijk dat lukt bij darten en biljarten niet. Kijk maar eens naar de gemiddelde BMI van de deelnemers.
Tot slot je boerenverstand moet je wel mee nemen naar het circuit. Anders komen er toch weer van die regels terug. Maar is dat niet des Nederlands? "We" hebben allemaal een hekel aan regels, maar als er wat mis gaat dan steken we allemaal onze vinger op waarom er geen regel is (of is dat alleen in de politiek?)

"Er zijn slechts 3 sporten ter wereld: bergklimmen, stierenvechten en motorracen. De rest zijn slechts spelletjes." (E. Hemingway)
"Racen is als een rol plee papier op het laatst gaat het steeds sneller." (HQ)

http://www.HQRacing.nl

Geroen
via ducatifora.com/doneren

Re: RACEN met de DCN

Ongelezen bericht#2 » 07 feb 2013 13:10

Goed verhaal Hans!!
Je doelt op de TwinCup :sunglasses: Hier zit een enthousiaste deelnemer hoor!!

Tegenwoordig Ducatist

HQ
donateur
donateur
Contacteer:

Ongelezen bericht#3 » 07 feb 2013 13:21

Das mooi nou de rest nog.....

"Er zijn slechts 3 sporten ter wereld: bergklimmen, stierenvechten en motorracen. De rest zijn slechts spelletjes." (E. Hemingway)
"Racen is als een rol plee papier op het laatst gaat het steeds sneller." (HQ)

http://www.HQRacing.nl

Rules
donateur
donateur

Ongelezen bericht#4 » 07 feb 2013 14:26

Mooi geschreven.
Lijkt me super om mee te rijden maar dit jaar is het voor alleen de DCR. Wie weet in de toekomst :smile:

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#5 » 07 feb 2013 14:45

riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012

http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

gerrit jan

Ongelezen bericht#6 » 12 apr 2013 21:14

Ja, is wel een goede move.
Maar vraag me alleen af waarom de dagprijs op 225 euro moet liggen. Dit is in verhouding tot andere organisaties te hoog. en sommige vind ik beter dan crt . Blijkbaar moet de ducatist eeN beetje geplukt worden!

Geroen

Ongelezen bericht#7 » 12 apr 2013 22:35

Hoi Gerrit Jan, nu heb je het volgens mij over de ITAL trackday. Dat is geen race maar een normale circuitdag. In dit geval overigens ook bij CRT. We hanteren hier de standaard prijs die CRT voor al haar trackdays hanteert. En die prijs is niet bedoeld om ducatisten kaal te plukken hoor maar om meer kwaliteit te bieden dan de andere aanbieders. Gedegen begeleiding voor starters, goede instructies in het mediacenter, een bakkie koffie erbij, verzekering, mogelijkheid voor all risk verzekering voor de startersgroep, en last but not least tijdwaarneming oh ja en natuurlijk relaxte dagen in het weekend of er tegenaan. Het zijn zo van die dingen die we graag aan de leden wilden aanbieden en waardoor wij voor CRT gekozen hebben. Iedereen is natuurlijk vrij om hierin mee te gaan of niet.

De TwinCup races, waar dit topic over gaat, is een ander verhaal met een ander kostenplaatje.

Tegenwoordig Ducatist