Laden...

Bochtentraining 18 Aug 2012 Lelystad voltooid.

Evenementen, toertochten, bijeenkomsten georganiseerd door forumleden, Clubs, bedrijven, etc. (dit valt NIET onder de verantwoordelijkheid van Ducatifora en gerelateerde sites!)
royenlisa
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Re: Bochtentraining 18 Aug 2012 Lelystad voltooid.

Ongelezen bericht#376 » 18 aug 2012 22:34

Ziet eruit als een zeer geslaagde dag!!!

Vind het erg jammer dat ik verhinderd was..
Het weer kon niet beter (misschien iets minder :crazy: )

mvg Roy

Liever gelast dan geleased.
Kinderen op de achterbank veroorzaken ongelukken-ongelukken op de achterbank veroorzaken kinderen.
Er wordt meer kapot gesleuteld dan er kapot wordt gereden.

www.hatral.nl

Majomi

Re: Bochtentraining 18 Aug 2012 Lelystad volgeboekt

Ongelezen bericht#377 » 19 aug 2012 08:06

Four Wheels move the Body. Two Wheels move the Soul...

Ducatisti

Ongelezen bericht#378 » 19 aug 2012 10:37

Nice....je ziet de vorderingen mooi op de foto... :good: :good: :good: :good:

50......en Nu dan??

mkm
donateur
donateur

Ongelezen bericht#379 » 19 aug 2012 12:30

Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#380 » 19 aug 2012 12:43

Behoorlijk leerzame dag!
Ondanks het feit dat ik feit mogelijkheden/limieten van mijn motor voor geen meter bereikt heb, voelt alles veel vertrouwder; het ging met sprongen vooruit.
Het samenzijn de avond ervoor is me ook goed bevallen.Goed geregeld!

Mark: nogmaals bedankt voor het initiatief !
Volgend jaar absoluut weer!

monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen bericht#381 » 19 aug 2012 14:03

Vind dit wel een mooie foto van me!!
https://www.facebook.com/media/set/?set ... =3&theater

1200S

Peter65
donateur
donateur

Ongelezen bericht#382 » 19 aug 2012 15:47

Wat een topdag heb ik gehad, gisteren! Ik merkte pas bij thuiskomst dat ik nog behoorlijk stond te stuiteren van de adrenaline.

Tja, alles is in de voorgaande reacties eigenlijk al gezegd: geweldige groep deelnemers (in tegenstelling tot een gewone VRO bijvoorbeeld geen branieschoppers met gillende GSX-R'en ertussen), uitstekende instructeurs en een prima georganiseerde dag (thanks, Mark). Zelf had ik nog niet eerder zoiets gedaan en er is op z'n zachtst gezegd een wereld voor me open gegaan. Door de dag heen vorderde de techniek en de bochtensnelheid gestaag en de schaamrandjes op mijn achterband verdwenen als sneeuw voor de zon. Dit ga ik vaker doen!

Nog even een compliment aan de organisatie voor de grote hoeveelheden water en ijs waarmee het ook in tropische omstandigheden allemaal goed te doen was!

Helaas nog wel een smetje op de dag: Richard (forumnaam...???) die met zijn 749 Dark van de baan schoot en voor wie de dag voortijdig afgelopen was. Hoewel de schade mee leek te vallen (spiegel, verlichting, schakelpedaal en lichte schuifschade), zat verder rijden er jammer genoeg niet meer in voor hem.

Ries1970

Ongelezen bericht#383 » 19 aug 2012 17:50

Leuke middag, jammer van mijn schuiver aan het eind van de training. De schade lijkt mee te vallen (knipperlicht en achterlicht konden ter plekke weer gemonteerd worden). Linker spiegel, kuipschade en het schakelpookje zullen aandacht nodig hebben.

Veel geleerd, en gelukkig werd er verkoelend water aangeleverd met vrachtwagens tegelijk!

Ries1970

Ongelezen bericht#384 » 19 aug 2012 17:54

.. en Blu Ray nog bedankt voor het brengen naar het station. Eenmaal in de trein begon ik de pijntjes wel degelijk te voelen! Maar een nachtje slapen en een strip Ibuprofen maken veel goed. Beetje gebutst hier en daar en toch een rib licht gekneusd, maar verder oke.

mkm
donateur
donateur

Ongelezen bericht#385 » 19 aug 2012 18:08

Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

wott
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#386 » 19 aug 2012 18:51

Eerste keer op een circuit maar zeer goed bevallen! Prima geregeld allemaal er erg leuk om met alleen maar ducs rond te rijden. Beetje jammer dat ik mijn groepje niet bij kon houden :grin:. Mkm, rich, nikki en collega's bedankt voor de organisatie. Volgend jaar hopelijk weer van de partij!

600SSC uit '95 --> verkocht
SS 1000DS uit 2003

ducevo

Ongelezen bericht#387 » 19 aug 2012 22:50

goed om te horen dat het een geslaagde dag is geweest.
Ik hoop er volgende keer wel bij te zijn.

greetz

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#388 » 19 aug 2012 23:16

Rich
donateur
donateur

Ongelezen bericht#389 » 20 aug 2012 00:10

Zo ik heb ook weer goed internet....wat bij Door gisteravond niet ging lukken.. :smile:

Ten eerste ben ik zeer blij dat iedereen het naar zijn zin gehad heeft. :good:
Vrijdag zijn we even in de middag vertrokken en hebben in het centrum van Breda nog een getint visier opgepikt voor Sylvia...pfff fout fout veelste warm eigenlijk om de stad in te gaan maar goed toch lekker dat ik hem had (Sylvia had ondertussen die van mij gejat dus ik reed met helder)
Onderweg even gegeten onder een airco-unit waardoor het redelijk uit te houden was hierna snel doorgereden naar Doors Logies.
Hier hebben we eerst gedouched om te koelen en gewacht op de rest.
Een gezellige avond volgde.

De volgende ochtend zaten we iets te lang te kletsen met het ontbijt zodat ik toch nog moest haasten om op tijd te zijn (wilde vroeger ter plaatse zijn als de rest)

We begonnen met wat theorie waarnaa we allen de baan op gingen.
Ten minste.. ik ben doende geweest met water dragen terwijl de groepen doende gingen met remproeven en zit houding in de bocht.
Nu heb ik niet meegeluisterd wat er zoal door de instucteurs verteld werd maar zag wel dat het langzaam beter en sneller ging door de bocht.
Ik begreep dat het prima werkte met de oortjes.
Al snel begon het warmer te worden en werd het zweten zelfs in de korte broek dus laat staan in het pak.
In de drinkpauzes zag je dan ook het zweet van de hoofden afstromen.

De lunch volgde en ook hier was het zaak goed te drinken want het was wel erg heet geworden.
Na deze lekkere lunch ging iedereen de baan weer op en ben ik ook maar in mijn overal gekropen.
Ik ben toen al rijdend om de beurt met de verschillende groepen mee gereden om even te ervaren wat er verlangd werd van de groepen.
Op zich erg leuk en heel leerzaam.
Snel maar weer wat gaan drinken terwijl Nikki alle pionnen weghaalde welke de baan in stukken verdeelde voor de groepen.

Het werd tijd dat de groepen de omloop geheel gingen ronden.
We kregen een uitvaller Sylvia welke de warmte niet meer kon bolwerken en de verkoeling ging opzoeken binnen.

Met het rijden van de omloop ben ik achter de groepen aangereden waarbij ik zo nu en dan een doorsteekje gebruikte om er weer voor te komen.
In vergelijking met de ochtend kon je zien dat veel mensen vloeiender door de bocht gingen.

Het laatste half uur gingen we de baan tegengesteld rijden..appart..en mensen werden moe.
Helaas ging Richard van de baan af aan het eind van het rechte stuk en is hierbij in het gras gevallen jammer...en moest met de aanhanger van de baan worden gehaald.
Ook reed ik nog achter iemand met een supersport die nog even een D-tour nam het werd tijd om de dag af te sluiten.

Toen begon de onderbroekenlol uit gingen de pakken iedereen had het erg heet.
Tenslotte hebben we nog een groepsfoto gemaakt waarna ieder zijn eigen weg weer ging.
In ons geval na het oppakken van de vlaggen en promotiemateriaal verlieten wij als laatsten het terein om terug te keren naar Doors Logies Sylvia was te moe om het hele stuk naar huis te kunnen rijden en zo konden we tevens mooi naar de Italdag.
hier nog een foto van mij in actie.

Ook op de Italdag was het heet... erg heet en verzwikte Sylvia haar enkel en kon niet meer rijden.
Gelukkig kon ze uiteraard met mijn ouders mee terug maar haar motor moest nog wat verzonnen worden.....deze kon gelukkig met de mannen van Scarpa mee dus die moet ik nog gaan ophalen van de week.
Thuis gekomen werd het uiteraard een ritje ziekenhuis om er achter te komen dat er niets gebroken was en we volgende week terug moeten om te kijken wat verder de schade is aan haar enkelbanden.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid dit weekend en ja volgend jaar gaan we dit wederom organiseren en is reeds besproken toen ik 's morgens naar jullie zat te kijken.. :good:

Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk

Made in Italy
PR Assen 1:59.041

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen bericht#390 » 20 aug 2012 09:27

Klinkt allemaal erg goed. Lijkt me erg leuk, maar dan wel graag rond de 20 graden. Het is al extra zweten van de spanning, en dan in die hitte! PFEW! Hopelijk volgend jaar weer en dan in mei? :)

Rich
donateur
donateur

Ongelezen bericht#391 » 20 aug 2012 17:51

Groeten Rich (moderator)

Made in Italy

aschemkes

Ongelezen bericht#392 » 20 aug 2012 18:07

Ben nu wel helemaal verslaafd aan circuit rijden. Zit al overal te zoeken waar ik nog meer kan boeken. 25 september is er op TT circuit assen plek. Ja, wa nu?

http://www.racecracks.nl/Pages/Events/
Laatst gewijzigd door aschemkes op 20 aug 2012 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Riders create more problems than motorcycles are designed to handle

pointer16

Ongelezen bericht#393 » 20 aug 2012 18:08

Ik heb de foto's bekeken en zien er schitterend uit. Die GS, was die verdwaald of van de instructeur :grin: ? Voor mij allemaal te laat om voor aan te melden gezien het feit dat ik pas anderhalve week een Ducati heb en me toen ook pas heb aangemeld voor het forum maar ik zie mezelf volgend jaar wel mee doen.....

Gr Bas

MTS 1100 S

Alcohol vrij bier is als een BH aan de waslijn. Het beste is eruit.

monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen bericht#394 » 20 aug 2012 18:25

1200S

Peter65
donateur
donateur

Ongelezen bericht#395 » 20 aug 2012 19:29

Daan van den Brink
donateur
donateur

Ongelezen bericht#396 » 20 aug 2012 20:25

in de gaten houden, die hebben regelmatig leuke dagen.
ook trouwens!

Daan van den Brink
ST2

"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten” (Jules Deelder)

MenkoMostro

Ongelezen bericht#397 » 20 aug 2012 21:04

Ook ik heb een geweldige dag beleefd. Geweldig, het enthousiasme, en de harde kritiek van de instructeurs maakten het zeer leerzaam Bij de noodstop remproeven werd het me af en toe draaierig voor de ogen. Wist niet dat je zo krachtig met een Duc kan remmen.
De middagsessies waren super. Constant je grenzen verleggen. Op het laatst werd ik te enthousiast zodat ik de een bocht miste en er gratis een bermtraining bij kreeg. Gelukkig liep dit goed af. Hartslag +180!
Al met al een geweldige organisatie en gedurende de gehele dag een fenomanaal geluid. Dit smaakt naar meer :clap:

----------------------
No pain no gain

manuel315

Ongelezen bericht#398 » 20 aug 2012 21:06

Het is inderdaad bijzonder verslavend! Ik wil graag nog de mensen bedanken die ik in Vianen heb ontmoet en waar we de hele avond bij Door's mee hebben doorgebracht.

Als het volgend jaar weer wordt georganiseerd, probeer ik er weer bij te zijn! Het mag ook iets dichter bij.. (Zolder, Spa, etc...)

Rich
donateur
donateur

Ongelezen bericht#399 » 20 aug 2012 21:21

Groeten Rich (moderator)

Made in Italy