Laden...

politie-controleert-motorrijders-op-dijken

Evenementen, toertochten, bijeenkomsten georganiseerd door forumleden, Clubs, bedrijven, etc. (dit valt NIET onder de verantwoordelijkheid van Ducatifora en gerelateerde sites!)
nort

politie-controleert-motorrijders-op-dijken

Ongelezen bericht#1 » 06 apr 2012 22:40

minder eten heeft een gunstigere euro/gewicht ratio dan carbon onderdelen

JFPantah
donateur
donateur

Re: politie-controleert-motorrijders-op-dijken

Ongelezen bericht#2 » 07 apr 2012 08:05

Het komt hier misschien over als vloeken in de kerk.
Doordat ik een aantal klanten heb die ook aan mooie stuurdijkjes wonen, kan ik mij
de reacties van de dijkbewoners wel een beetje begrijpen.

Kijk ik wil echt niet roomser als de Popie Jopie zijn, want mijn Thruxton maakt nog meer herrie dan een Duuc.

Maar als alleen jij ongedempt één keer over de dijk komt scheuren is dat echt niet storend.
Maar als men op een mooie zonnige dag in hun tuin zitten en het gaat vanaf zo'n 9.30 uur tot een uurtje of acht constant door met herrie en het scheuren
van grote groepen motorijders dan word je er na twee weekenden wel flauw van.
Dus ik kan dat door eigen ervaring wel snappen.
( en dan ben ik er alleen nog maar doordeweeks, dus eigenlijk erg rustig vergeleken met de weekenden)

Dus er een beetje rekening mee houden kan geen kwaad.
Maar troost jullie,
de meeste dijkbewoners hebben ook een teringhekel aan die groepen wielrenners die de dijken terroriseren.

Twee cilinders zijn genoeg, vier verpesten het karakter.
(Duc 620 ie Monster Capirex , Duc 600 Pantah, Duc ST 4, Triumph Thruxton 900 cafe racer)

wzwet

Ongelezen bericht#3 » 07 apr 2012 09:32

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise

Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec

Strummer

Ongelezen bericht#4 » 07 apr 2012 09:37

Aan de andere kant, je weet als je langs/op een dijk woont dat je gewoon veel motorrijders kan verwachten.
Dat is het zelfde als je zou klagen over het geluid van de treinen als je dicht bij het spoor woont.

Rekening houden met elkaar is zeker iets goeds en daar voorkom je een hoop ellende mee, maar toch vind ik dat als je ergens langs/op een dijk woont, je gewoon rekening moet houden dat er veel motor geluiden te horen zijn.

Erikvandeboer

Ongelezen bericht#5 » 07 apr 2012 19:21

Ik snap dat ook niet helemaal. Je gaat bewust aan een dijk wonen. Je weet dat daar veel recreatie verkeer is. Wielrenners, oldtimers en jawel, ook veel motoren. Mensen vinden het leuk om over een dijk te rijden. Ik ook. De meeste dijken zijn gereguleerd tot 60km/h maar ik geloof niet dat ook maar iemand zich daar aan houd. Ik probeer om niet boven de 110 uit te komen. Ik vind het een lekkere snelheid en ik ben net niet mijn rijbewijs kwijt als ze me controleren. Heb ik medelijden met mensen die daar wonen? Nee totaal niet. Het is de openbare weg en ik mag daar gewoon rijden. En vind ik het kneiter druk op die dijken? Eigenlijk niet. Zo heel veel tegenliggers kom ik niet tegen. Op een dijk van Zaltbommel naar Nijmegen zijn het er misschien 5. Ik vind dat ze gewoon lopen te zeiken om niets. Ik denk overigens het zelfde over mensen die bij Schiphol, langs een spoorlijn, naast een snelweg gaan wonen. Of, ook leuk, in een nieuwbouw wijk naast het TT circuit Assen. Je weet dat je daar geluidsoverlast hebt.

Here’s to the crazy ones. The rebels. The troublemakers. The ones who see things differently. Some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. Steve Jobs

DoubleBass
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#6 » 08 apr 2012 10:39

Ik woon ook langs een dijk. Het gaat mij niet zozeer om de herrie maar wel om de soms idiote snelheid waarmee gereden wordt.
Er lopen mensen te wandelen, kinderen te spelen etc. Tuurlijk rij ik ook vaak over de dijk maar pas altijd m'n snelheid aan. Dan is de herrie ook prima te doen. Ik zeg, geniet ook een beetje van het uitzicht!!!

Tiroler Mad Biker

Ongelezen bericht#7 » 09 apr 2012 23:49

Ik ben opgegroeid aan een dijk. Terugkijkend is dat waarschijnlijk een van de belangrijkste redenen dat ik (veel later) motor ben gaan rijden. Het scheelt wel dat we niet met de huiskamer aan de straat woonden zeg maar, het huis stond een eindje van de weg. Beetje doorrijden op een dijk heb ik ook niet zoveel problemen mee, maar het moet geen racen worden. En ik hou me enorm in als er bebouwing vlak aan de weg staat, of dichte begroeiing waar zo een kind uit kan springen, dat soort dingen.

edwincorse

Ongelezen bericht#9 » 16 apr 2012 22:55

Yamaha FZR1000 EX-UP Genesis 1990
Honda CBR900RR Fireblade 1993
Honda CBR600F4i 2003
Ducati 750SS Carenata 1995 Bellaof toch 900SS muscle-babe Bella?
Husqvarna 0,75kW Noturbo Lawnmower

ducati dude
Contacteer:

Ongelezen bericht#10 » 17 apr 2012 00:07

Ik ben laatst over de lekdijk gereden en ik voelde me allerminst happy daar. Kwade voetgangers en fietsers die je links en rechts moet uitwijken. Overal staan borden over geluidshinder van motoren en als klap op de vuurpijl staan er 2 agenten met een lasergun.....nee voor mij geen dijkjes meer.

The sound of a duc brings a grin so high, you could eat a banana sideways

mkm
donateur
donateur

Ongelezen bericht#11 » 17 apr 2012 00:15

Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Bartnuland

Ongelezen bericht#12 » 17 apr 2012 10:09

Wij kwamen zondag een groepje wielrenners tegen op een dijk. Gewoon met z'n achten naast elkaar. En dat mag wel?

Everyone should believe in something, I believe I'll have another beer

janjaapdeluxe
donateur
donateur

Ongelezen bericht#13 » 17 apr 2012 11:02

Tuurlijk niet. Maar hebben vast een gehoorbeschadiging nu :grin:

Sticker bestellen? klik

JanJaapdeluxe
S4Rs (2007)
M900 (2000) (verkocht)

John Dark
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#14 » 17 apr 2012 13:30

Misschien waren die zeven blind en dan moeten ze elkaar vast kunnen houden en dat gaat niet als je 8er elkaar rijd :crazy:

Lach ook eens als je thuis bent.

edwincorse

Ongelezen bericht#15 » 28 apr 2012 19:32

Tot nu toe ging ik met groepjes in verschillende samenstelling ook steevast over wat dijkjes. Ik kreeg wel steeds vaker het idee dat een solex toertocht eigenlijk net zo sportief was.
Het rondje regio was voor voor mij dan ook een eye-opener. Lekker doorrijden op de snelweg, verantwoorde snelheid, misschien een beetje te snel, Ducati-sound en kilometers vreten. Fantastisch!
Dus die dijkjes zijn het voor mij toch niet meer. Het betere bochten werk is ook op andere plaatsen te vinden: marcos1969 voerde ons over leuke bochtige wegen tussen Oirschot , via Oisterwijk, en Berkel-Enschot. Ik vind overigens ook de bewegwijzerde! ANWB routes leuk. Is er ook nog een hoop te zien onderweg.

Honda CBR600F4i 2003

JFPantah
donateur
donateur

Ongelezen bericht#16 » 29 apr 2012 08:44

Twee cilinders zijn genoeg, vier verpesten het karakter.
(Duc 620 ie Monster Capirex , Duc 600 Pantah, Duc ST 4, Triumph Thruxton 900 cafe racer)

edwincorse

Ongelezen bericht#17 » 29 apr 2012 09:24

Honda CBR600F4i 2003

mieter
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen bericht#18 » 29 apr 2012 19:18

Ik woon langs de grote weg en ik woonde daar al voordat die erwas, kan zeuren, zeiken etc over herrie te hard rijden stank, heeft iedereen schijt aan, kan je beter langs een dijk wonen, scheelt een hoop herrie en stank en als je daar dan over gaat zeiken wordt er ook nog geluisterd naar je en gaan ze er van alles aan doen, soms begrijp ik dingen niet. m.v.g. piet