Advies aankoop

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
Stephan86
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2016 10:37

Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor Stephan86 » 17 jul 2016 11:11

Hallo allemaal :bye:

Nu ben ik hier nieuw op dit forum en volgens mij zitten hier wel aardig wat ervaren duc rijders .

Over 2 weken moet ik afrijden en heb mijn zinnen gezet op een Duc onwijs mooie en horende machines.

Ik heb mijn zinnen gezet op een van deze 3 types de 999s/848evo/ 1098s.

Graag zou ik de min en plus punten horen van deze 3 types en welke jullie zouden adviseren

Heb een kleine voorkeur voor de 1098 ivm de droge koppeling in tegen stelling tot de 848 .

Ik zal wel een mooi weer rijder worden lekker dag je strand kortom kleine ritjes .

Gebruikersavatar
wzwet
Berichten: 1429
Lid geworden op: 12 sep 2003 20:01
Locatie: Enschede

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor wzwet » 17 jul 2016 17:18

Geen van drieën....leer eerste rijden op een monster, tevens opgeven VRO, RMT etc.

Bovendien hyper sports zijn niet geschikt voor kleine stukje langs de strandboulevard tenzij je op wilt vallen.
Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise

Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec

Gebruikersavatar
Spartaan
Berichten: 627
Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
Contacteer:

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor Spartaan » 18 jul 2016 12:08

Ga eens een proefrit maken bij een dealer.
Het liefst een die alle 3 heeft staan.
1098S moet aantoonbaar alle beurten hebben gehad bij een Ducati Dealer/Specialist.
Die zijn wat gevoeliger qua big-end lagers als ik mij niet vergis.

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3693
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor Peter65 » 18 jul 2016 12:31

Net als wzwet zou ik nooit voor 1 van de genoemde 3 types gaan in jouw situatie.

Ga voor een Monster voor de beleving en de stuureigenschappen. Of voor een Streetfighter als je perse meer vermogen wil.

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2885
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor Maykel » 18 jul 2016 13:38

alles staat of valt (letterlijk!) met het beheersen van je rechterpols.
Als ik dan toch uit dat specifieke rijtje van 3 zou moeten kiezen, dan de 848.
Die is volgens mij nog het meest dociel van dat trio.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4039
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 18 jul 2016 15:42

Niet te zwaar beginnen, ik dank mijzelf nog elke dag dat ik met een Honda 400 ben begonnen. Rijbewijs betekend niet dat je kunt motorrijden.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
JohnM600
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:59
Locatie: bij Zwolle (maar aan de goede kant van de ijssel)

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor JohnM600 » 18 jul 2016 18:27

voor korte ritjes vind ik m'n monster ook ideaal.
als je vaak op de sneweg zou zitten, bv woonwerk verkeer met mooi weer is een (top) kuip wel fijner denk ik want boven de 100/120 km per uur heb je wel veel wind

Stephan86
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2016 10:37

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor Stephan86 » 18 jul 2016 18:45

Bedankt voor de duidelijke reacties :good:

Denk dat mijn voorkeur in dit geval richting de 848 evo gaat .een ritje op allen zal denk wel de doorslag geven+ de nodige papieren en onderhoud :ok: .Een monster of streetfighter vind ik persoonlijk niet mooi en zal deze types dan ook nooit aanschaffen maar begrijp jullie punt het gaat mij niet om het vermogen maar om de looks.

Ik koop altijd meteen wat ik mooi vind cwa eerste auto en binnenkort mijn eerste duc, koop er niet 1 om op te racen maar om lekker stukjes te toeren met me maatjes ,ervaring komt zeker met de jaren zo lang je je koppie er maar bij houd

Hoe meer advies hoe beter !!!! Dus kom maar op :read:

Thanks

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3693
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor Peter65 » 19 jul 2016 07:47

Ik haak hier maar even af, geloof ik...

Gebruikersavatar
wzwet
Berichten: 1429
Lid geworden op: 12 sep 2003 20:01
Locatie: Enschede

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor wzwet » 24 jul 2016 09:25

Nu al....ik dacht nog...chips en bier pakken.... :smile:
Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise

Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec

Gebruikersavatar
mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3795
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel
Contacteer:

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor mike900ssc » 24 jul 2016 21:12

snap de commotie ook niet, gewoon de fiets pakken die je zelf wilt..jij moet er op rijden,
pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

jerry 1098
Berichten: 294
Lid geworden op: 26 apr 2015 08:59

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor jerry 1098 » 03 aug 2016 18:58

zit m allemmaal in de rechterpols en een beetje verstand.da's de theorie!de praktijk is dat je sneller aan de gashandel draait dan je denkt en dan is de 1098 niet je beste optie!ik zou zeggen....848 in dit geval en misschien volgend jaar inruilen op je felbegeerde 1098.dat de 848 gaat bevallen weet ik zeker :)
ex monster S2R 800

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4909
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Advies aankoop

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 04 aug 2016 07:31

Volgens mij heeft een 848 meer vermogen dan de gemiddelde superbike van 10-15 jaar geleden dus koop lekker wat je zelf wilt. Een 848 kopen en al snel inruilen op een 1098 gaat je altijd geld kosten, beter de deal maken voor de fiets die je echt wil. Ik zou zeggen, neem de 999 (later model) betrouwbaar blok, droge koppeling, weinig afschrijving (als je echt de mooiste Duc wilt rijden, 998!). Snap alleen niet wat je met een Duc op het strand moet.... :sunglasses:
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.