Laden...

Radiale rempomp SS

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
Duclaasie

Radiale rempomp SS

Ongelezen bericht#1 » 29 mar 2015 16:42

Wie heeft er ervaring met een radiale rempomp op een 900 SS met standaard klauwen? Ik meen wel eens te hebben gelezen dat de 749/999 pomp tegen de topkuip komt, dus welke pompen passen wel en welke vooral niet. Daarnaast wil ik graag weten welke zuigerdiameter 16/18/19/20 het best werkt met de originele klauwen. Mijn persoonlijke voorkeur is een harde agressieve pomp.

Proud to be Loud

Ducatinus

Re: Radiale rempomp SS

Ongelezen bericht#2 » 29 mar 2015 18:13

Ik heb een Brembo 19mm radiale rempomp, (afkomstig van een KTM 990 SM, maar dat doet niet echt ter zake) op mijn SS, met stalen remleidingen. Past prima trouwens.

Nu is het in het algemeen altijd al zo dat je van een radiale pomp geen extra kracht mag verwachten, wel geven ze meer gevoel waardoor ze beter te doseren zijn. Toch had ik wat hoop op een echte rem.
Ook in mijn geval helaas, is de remmerij ondanks deze maatregelen, samen met circuit remblokken nog steeds ver beneden het huidige niveau van moderne motoren.
Ik ben een RSV Mille en een moderne Speed Triple gewend, geloof me, de Duc blijft er erg ver bij achter.
Ik denk dat een Brembo P4 remklauw het meeste effect zou geven, maar die passen niet op de SS voorvorken.

Nu is het wel zo dat ik niet gereden heb met de oude 16mm originele pomp, een vergelijk kan ik dus niet maken.
Het is toch wel aannemelijk dat mijn nieuwe pomp beter is dan de oude 16mm
(Deze worden tegenwoordig op de Brembo site aanbevolen voor klassieke laagvermogende motoren, wat dan wel weer aardig in de buurt van een SS komt :smile: :smile: )

Kortom, voor een strakke sterke rem hoef je m.i. niet een gewone radiale pomp te kopen.
Misschien een professionele in zuigerdiameter verstelbare RCS pomp?
Maar ik denk dat de extra kracht alleen maar de remklauw meer doet wijken. Zonder P4 ( met extra brug) of monoblocs heeft zo'n pomp m.i. geen zin.

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Duclaasie

Ongelezen bericht#3 » 29 mar 2015 19:12

Remvertraging is op zich prima met de gietijzer fullfloaters en DP remblokken. Ombouw naar P4 34/34 zit er voorlopig niet in. 19 mm lijkt qua gevoel dus goed begrijp ik.

Proud to be Loud

Ducatinus

Ongelezen bericht#4 » 29 mar 2015 19:27

Gevoel is goed inderdaad.
Ombouw naar P4 kan ook niet met deze voorvork. Verkeerde afstand montagepunten.

En wat passen betreft van de diverse pompen, je kunt altijd wat spelen met de hoogte en stand van de clip ons.
En met de plek van het "potje".

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Duclaasie

Ongelezen bericht#5 » 30 mar 2015 21:41

Meer mensen ervaringen met ombouw naar radiale pomp icm standaard klauwen? Mag ook op 916/748 zijn...

Proud to be Loud

stamgast_2

Ongelezen bericht#6 » 30 mar 2015 23:45

Remvertraging veranderd er niet mee.

Op straat is het wel wat meer het ik rem gelijk hard.
Op circuit werkt het beter omdat je snelheid hoger is en je hard wil remmen. Niet zo als op straat iets wil af remmen. Nu heb ik een 19x16 radiaal pomp.

Ombouwen naar 34/34 kan wel. Je kan andere stukken kopen. En er zijn adapters voor.

Gr Roy.

SS 600c & 749s

Geeuwke

Ongelezen bericht#7 » 02 apr 2015 10:41

Heb een radiale pomp (Brembo 19/20) op mijn 900SS ie gezet.
Standaard P34? remtangen.
Werkt perfect, Inderdaad geen verbeterde remprestaties.
Maar wel een veel strakker gevoel met remmen, aangrijpen is nog steeds subtiel maar goed doorremmen is veel makkelijker met minder krachtsinspanning.

Je loopt wel het risico het nodige pas en meet werk te moeten verrichten op je clip-on, ik heb zelfs mijn start en dodemansknop moeten verplaatsen.

Denk bij de aanschaf ook aan je remlichtschakelaar.....

Ducati 999 Xerox Ducati 900SS ie Ducati 900SS "90
WAT IS JOU DESMODROOM?
Loud pipes save lives!
When nothing goes right, Go Left!!

DME3

Ongelezen bericht#8 » 26 aug 2015 12:51

Ik heb een tijdje een radiale op m'n SL gehad, van Nissin.
Geen idee welke uitvoering. Maar ik vond het wel prettiger remmen dan met de oude rempomp. Kon voor m'n gevoel harder doorremmen. Dus de zuiger diameter zal wel groter dan 16mm geweest zijn (meer vloeistof die verplaatst wordt).

Kwam er wel met het hendel tegen de kuipsteun van de tellerpartij. Dus langere bout in de onderste kroonplaat om de stuuruitslag te beperken. Dit ging prima op de weg, keren in de straat zat er niet meer in... hield minder dan de helft van de stuuruitslag over :)
Dit was met de stnd clipons in de laagste stand.
Met platte clipons bovenop de kroonplaat gemonteerd, zou je geen enkele last moeten hebben wat betreft stuuruitslag en speelruimte.

Ducati 900SL MK I n° 92 | Ducati 900SS '94 track only

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#9 » 27 aug 2015 09:37

Ik rij met rcs19 pomp op standaard klauw met organische blokken op 6,5 gietijzeren full flaoters het remt gigantisch!!!.ik hoef geen andere klauwen.dit remt de achterkant omhoog bij nog hoge snelheid .
Dus ja..ook mrt originele klauwen kan je verschrikkelijk hard remmen als je de rest maar een upgrade geeft.

pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

henk

Ongelezen bericht#10 » 27 aug 2015 22:29

had ook een radiale rempomp op men SS met originele klauwen.
had de koppelspomp ook.
denk dat het een 19X20 was,dit was met een supermono kuip en had geen probleem dat het de kuip raakte.
heel veel ruimte was er wel niet meer over.
op men 888 er intussen ook een set.

henk!!!