Laden...

Shark Speed R Foggy + tip goedkope helmen

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
Cordoba110

Shark Speed R Foggy + tip goedkope helmen

Ongelezen bericht#1 » 27 feb 2015 11:11

De allerlaatste rit van vorig jaar heb ik afgewerkt met mijn reeds :blush: !!19-jaar oude helm. Nodeloos te vertellen dat die aan vervanging toe was.
Nu was het ook nog eens zo dat ik op die laatste rit 200km van huis was verwijderd + het was een zondagavond toen het iets vervelends gebeurde, nl 1 kant van de schermsluiting sprong los en vloog ergens in de kant. Dus moest ik met een loshangend vizier terug naar huis. Aangezien het dus zondagavond was in de verlaten Belgische Ardennen kon ik niet even stoppen voor een rol tape of een andere noodoplossing. Omdat het valavond was heb ik er tevens voor gekozen om zo snel mogelijk huiswaarts te gassen.
Comfortabel is anders maar bon...
Samenvattend: Wat ik reeds van plan was en nu niet meer kan uitstellen is de aanschaf van een nieuwe helm.
Ik ben al jaar en dag fan van het merk Shark en tijdens wat internetspeurwerk viel mijn oog op de Speed R Foggy 20th anniversary.
Mijn Ducati-liefde is begonnen toen Carl Fogarty zijn hoogdagen vierde in de SBK op zn 888 en 916. Toen was ik al gek van zijn gepersonaliseerde helm en nu er een nieuwe editie is kan ik die niet aan mij laten voorbij gaan.
De prijs is geen issue, het is een prachtig hebbeding gemengd met sentiment en een ode aan Foggy en Ducati in het algemeen. Een spaarpotje had ik een tijdje geleden aangelegd voor een nieuwe helm.
Tijdens mijn speurwerk kwam ik terecht op onderstaande site, die overigens momenteel een kortingsactie heeft lopen over hun ruime aanbod helmen:
http://www.voordeelhelmen.nl/shark-spee ... y-rba.html

Replica is overigens verkrijgbaar in 2 uitvoeringen.
Kan niet wachten om hem eens te passen :smile:

Ducati 600 SS 1994 (bij vader achterop, toen nog te jong om zelf te besturen). Hier is het allemaal begonnen.

Nu: Ducati 848 Evo Corse SE 2012 (@ the handlebars :-) )

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Re: Shark Speed R Foggy + tip goedkope helmen

Ongelezen bericht#2 » 27 feb 2015 11:30

mooi ding! Zeker het overwegen waard (mijn beide helmen zijn intussen ook al 6 jaar oud).

OttoDesmo
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#3 » 17 mar 2015 09:58

Heb net vorige week een Speed R gekocht - erg fijne helm, ondanks dat ik m pas 1x op heb gehad :) Kwaliteit en pasvorm bevalt me erg goed, en een nette prijs.

'15 Scrambler Icon - '96 900 SSC - '78 500 Sport Desmo

wil1098

Ongelezen bericht#4 » 18 mar 2015 19:41

heb zelf de mat zwarte uitvoering, bevalt prima, ook het zonneschermpje werkt prima,
hoef nu niet meer het hele vizier te vervangen voor een getinte versie.
kort om dik tevreden, goede prijs kwaliteit verhouding, en nog licht van gewicht ook.
vond mijn HJC helm wel net iets stiller.

1098 troy bayliss replica - 2008 (sold)
hypermotard 1100 evo (sold)
pantah 600 classic-racer - 1980
750 sport - 1989 racer
750 sport - 1990 racer F1 stijl
888 strada 1993

Cordoba110

Ongelezen bericht#5 » 18 mar 2015 20:48

Deze helm is "bluetooth ready" maar wat ik me afvraag is of er al luidsprekers in verwerkt zitten of desgewenst naast het bluetooth systeem bijgekocht moeten worden.
Laatst gewijzigd door Cordoba110 op 14 jun 2015 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Ducati 600 SS 1994 (bij vader achterop, toen nog te jong om zelf te besturen). Hier is het allemaal begonnen.

Cordoba110

Ongelezen bericht#6 » 14 jun 2015 20:06

Johan750SS

Ongelezen bericht#7 » 15 jun 2015 23:50

Sinds twee weken in het bezit van de nieuwe Speed R Foggy helm. Al heel lang stiekem opzoek naar een replica helm van mijn nummer 1 Superbike coureur. Altijd al fan van Carl geweest en ondanks dat hij al niet meer raced ben ik het nog steeds.

Heb op internet even zitten speuren waar deze helm te koop was en uiteindelijk de firma Termaat in Nijmegen uitgekomen. Erg mooie en vooral gezellige zaak, bomvol kleding en gewoon een leuk ouderwets niet al te groot familie bedrijf.

Inmiddels nog wel een extra vizier besteld in spiegelblauw wat ik zelf wel mooi bij de helm vind passen. Ook erg fijn is het geintergreerde zonnevizier. In vergelijking met oude Nolan N89 is dit weer hele andere helm.

Bike: Ducati 750 SS 1996 with open Termignoni´s

Beter 2 klappen dan 4 keer aaien

mkm
donateur
donateur

Ongelezen bericht#8 » 16 jun 2015 00:23

Mooi!

Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Cordoba110

Ongelezen bericht#9 » 16 jun 2015 12:31

Johan750SS

Ongelezen bericht#10 » 16 jun 2015 22:58

Bike: Ducati 750 SS 1996 with open Termignoni´s

Beter 2 klappen dan 4 keer aaien

DME3

Ongelezen bericht#11 » 26 aug 2015 12:39

Ik heb ook een Speed R en gebruik 'm bijna dagelijks. Ik wou een leuke helm met zonnevizier en DD-sluiting, die bovendien goed scoorde in de SHARP-testen.

Pinlock vizier al 2x vervangen, ding krimpt na verloop van tijd waardoor die niet meer past. En helaas heeft 't vizier van de Speed R geen pinnetjes waarmee je de spanning nog wat kan regelen.

Zonnevizier werkt prima, alleen is bij mij de bevestiging van 't schuifje op 't zonnevizier al losgekomen, dat heb ik met flink wat prielen vast gezet met tape :)

De helm zou ontwikkeld zijn voor gebruik op een naakte fiets. Kan best kloppen, want hij is een stuk stiller dan m'n Suomy Vandal. Wel ook een stuk zwaarder.

Pasvorm... in 't begin had ik enorm veel hoofdpijn door 't knellen van de helm op m'n voorhoofd.
In de winkel zowel S als M gepast en vond de M toch iets te los voor m'n gevoel. Na 2j kan ik eindelijk lange ritten doen met m'n Shark :)

Al bij al een prima helm voor 't geld. Maar de volgende keer koop ik een M! :blush:

Ducati 900SL MK I n° 92 | Ducati 900SS '94 track only