Laden...

Ducati m600 2001 (dark) - problemen met vermogen

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
f_king7

Ducati m600 2001 (dark) - problemen met vermogen

Ongelezen bericht#1 » 13 feb 2015 18:35

Hi allen,

Excuses als ik in de verkeerde topic zit. Mijn monster doet 6 maanden na aanschaf gek. Als ik de motor gestart krijg, dan lijkt het alsof maar een deel van de motor daadwerkelijk draait. De toerenteller blijft op 0 steken en als ik gas geef hoor ik een raar geluid. Als ik ga rijden dan ben ik vrijwel alle vermogen kwijt. Ik word bij wijze van spreken nog door een scooter ingehaald. Pas tot de motor heel warm is (dan bedoel ik ook echt na een half uur pas) dan komt plots het vermogen weer terug en doet de toerenteller het ook weer. Dit gebeurt overigens onder het rijden wat best gevaarlijk is. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

Bougies zijn twee maanden geleden vervangen.

Ik hoop dat het iets kleins is :sorry:

TinTin
donateur
donateur

Re: Ducati m600 2001 (dark) - problemen met vermogen

Ongelezen bericht#2 » 13 feb 2015 18:51

klinkt alsof één van je cilinders het eerste half uur niet mee doet... welke wordt het eerste half uur warm?
(makkelijke check: bougies eruit draaien, schroefdraad tegen de cilinder leggen en de startknop indrukken... vonken ze allebei?)
mogelijke probleempuntjes (van makkelijk/goedkoop naar moeilijk/duur):
* gare bougie, 1 op de 1000 die de fabriek verlaat heeft een productiefout...
* gare bougiekap/kabel, bij het installeren van de nieuwe bougie is er definitief iets kapot gegaan...
* gaar ontstekingskastje... kan zomaar gebeuren
* gare pickup, met het frunniken aan de bekabeling is de (kwetsbare) kabel van de pickups beschadigd geraakt

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

stamgast_2

Ongelezen bericht#3 » 15 feb 2015 13:36

Klinkt al 1 van de laatste 2. Andere zou je toerenteller blijven werken.

SS 600c & 749s

remie

Ongelezen bericht#5 » 08 mar 2015 18:58

Mochten de pick ups de oorzaak zijn heb ik nog een werkend setje liggen welke weg mag tegen een aannemelijk bod. Komen van een 900ss uit 1995 af. Zitten alleen geen stekkers meer aan.

Gr. Remie