Laden...

wat is een geschikte kuipruit

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
Ikke

wat is een geschikte kuipruit

Ongelezen bericht#1 » 29 dec 2014 13:05

Hallo,
De komende zomer staat er een vakantie Noorwegen gepland en ik denk er sterk aan dit met de 748 te gaan doen. Nu ben ik daar in 2013 mee naar zuid frankrijk mee geweest en een grote tegenvaller is toch wel de wind waarin ik vol terecht kom met de originele kuipruit, wij rijden waar dat kan erg stevig door, maar dat is voor mij echt een uitputtingsstrijd 150 a 160 km/h begint na 10 minuten al flink van het lichaam te vragen. Aangezien de cruise snelheid deels door duitsland en denemarken zeker tussen de 180 en 200 zal gaan liggen moet dat dit jaar anders. Heeft iemand anders ook deze ervaring? En een oplossing met een bepaald merk en type kuipruit? Heb al wat lelijke ruitjes gezien maar geen ervaringen erbij kunnen lezen, lelijk is overigens geen probleem hij zal puur voor de vakantie gebruikt worden.

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Re: wat is een geschikte kuipruit

Ongelezen bericht#2 » 29 dec 2014 16:35

volgens mij wil je dan juist een lagere ruit hebben, toch?
Want hoe hoger de ruit, des te meer je uit de wind zit (en dus last van je polsen krijgt).
Of wil je juist uit de wind blijven?
Volgens mij zijn er alleen hogere te krijgen....

mkm
donateur
donateur

Ongelezen bericht#3 » 29 dec 2014 17:08

Uhhh, bergeet niet dat dat een 748 ontworpen is om een uurtje op een circuit te blazen, niet voor kilometers vreten op de autobahn. Comfortable zal het niet worden.

Wat op mijn Monster goed heeft gewerkt is een forse tanktas. Scheelt een hoop in windlast op het lijf.

Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Duc@t!

Ongelezen bericht#4 » 29 dec 2014 17:57

Ik heb de clipons verwisseld ( linker clipon naar rechterzijde en rechter- naar linkerzijde).
De stuuruiteinden hangen hierdoor niet meer naar benden maar staan vlak, waardoor minder druk op polsen.
Dit rijdt op zich al een stuk comfortabler.
Wat ruitje betreft ben ik juist van een dubbel buble naar origineel gegaan. (Moet hiermee nog gaan rijden maar hoop juist zo wat meer winddruk te krijgen)
Er is volgens mij pas nog een hoge ruit hier op het forum aangeboden, zal geen fortuin kosten denk ik, misschien gewoon proberen wat fijn rijdt, bevalt het niet verkoop je de ruit toch weer.

Groeten Henri

Rules
donateur
donateur

Ongelezen bericht#5 » 29 dec 2014 18:05

Moto-vision.com
Hoge ruit voor weinig. Heb ik op circuitfiets want niet duur.
Op straat 748 gewoon orgineel. Nog nooit last gehad van te veel winddruk. Eerder te weinig bij langzaam rijden.
Kruisen met 160+ op 748 is voor mij gewoon easy en zonder problemen. Heb er ervaring mee met 1300km op 1 dag.

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Ikke

Ongelezen bericht#6 » 29 dec 2014 22:06

Last van de polsen heb ik gelukkig niet op deze motor, het is vooral de rijwind die vol tegen de borst/schouders, en hoofd drukt. Dat is tot de 130 km/h goed vol te houden daarboven begint het snel te irriteren. 1300 km op een dag das pittig op een motor! Heb met een Bmw k 1200 lt weleens ruim 1000km afgelegd dat is goed vol te houden, 1300km met een Duc is RESPECT :good: Doet mijn broer ook fluitend op een blade, ik zal wel een zeur zijn... Weet iemand nog een merk en type van de HOOGST verkrijgbare ruit? Gaan we gewoon testen en anders maar ff ouder type BMW scoren voor het tochtje.

mkm
donateur
donateur

Ongelezen bericht#8 » 29 dec 2014 23:20

Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen bericht#9 » 30 dec 2014 08:24

1200S

Rules
donateur
donateur

Ongelezen bericht#10 » 30 dec 2014 09:11

Tanktas op een naakte fiets werkt idd zeer goed. Zelf ook ervaren.
Bij 748 heb je al snel last van een tanktas doordat je zelf zo voorover zit. Als de tas te groot wordt drukt hij in je buik en zit in de weg met straatje keren e.d.
Voor 748 heb je echt grote ruiten. Heb ze wel eens gezien maar weet geen merk en type.

Google levert dit op
https://www.martijnsmotorwebshop.eu/n4/ ... 17/916.htm
Wat een lelijke ruit... :sad:
Laatst gewijzigd door Rules op 30 dec 2014 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

wzwet

Ongelezen bericht#11 » 30 dec 2014 09:14

Geschikte kuipruit is afhankelijk hoe groot je bent, zul je mee moeten experimenteren als je zulke snelheden wilt aanhouden; flip up geval....of vraag het aan een circuitrijder wat hun ervaring is, die rijden altijd zo hard mogelijk.

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise

Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#12 » 30 dec 2014 09:52

ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb het liefste een lagere ruit; ik heb dan ook nog steeds de originele ruit.
Dan wordt mijn bovenlichaam (althans, bij 140+) naar achteren gedrukt en worden mijn polsen wat ontlast.
Echt last van turbulentie heb ik dan niet.
Ik zit dan ook het liefste zoveel mogelijk tegen de tank aan gedrukt. Een tanktas om er op te rusten zal dan inderdaad ook wel goed helpen.

wzwet

Ongelezen bericht#13 » 30 dec 2014 16:46

Mooiste oplossing is om niet zo hard te rijden en een superbike stuur erop te monteren.... :sunglasses:

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise

Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec

Ikke

Ongelezen bericht#14 » 01 jan 2015 12:28

Kep een hoge ruit van marktplaats besteld, binnenkort maar eens uitproberen icm de tanktas.
bedankt voor de reacties!

Hostyle

Ongelezen bericht#15 » 05 jan 2015 09:05

Mocht je nog een alternatief zoeken, ik heb zelf goede ervaringen met Zero Gravity kuipruiten. Zowel op mijn Daytona als op mijn 848 heb ik een Corsa ruit gemonteerd, hoger dan standaard maar geen double bubble. Helaas hebben ze deze niet voor de 748, maar wel de Touring. Zie: http://www.zerogravity-racing.com/produ ... hp?pn=726#

Cheer up guys, your make up's running... | Foo Fighters

surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#16 » 05 jan 2015 11:09

Ik vind juist een hogere kuipruit op de 748-998 serie erg belastend voor je nek, de wervelingen die daardoor hoger ontstaan lieten mijn hoofd tollen als zo'n hawaii hoelahoep danseres op dashboard van een surfbusje. Ori kuip rijd mijn inziens nog altijd het lekkerst! Maar benieuwd naar jouw praktijk test!

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Hostyle

Ongelezen bericht#17 » 06 jan 2015 08:11

E.e.a. ligt ook aan hoe je zelf gebouwd bent. Ik had een middelhoge RMA kuipruit op de 848 toen ik hem kocht, en ik werd gek van het geklepper van de rijwind in de luchtinlaten op mijn helm. Met de hogere ruit van Zero Gravity zit de luchtstroom voor mij perfect, geen geklepper meer. Toen ik op een 848 reed met standaard kuilruit, had ik juist weer dat bobble head effect.

Cheer up guys, your make up's running... | Foo Fighters

Jorisss

Ongelezen bericht#18 » 23 mar 2015 23:46

http://www.jvpmotorproducts.com/Zero-Gr ... t-/-Ducati

Deze is geschikt voor jouw motor. Kijk bij afbeeldingen hoe het eruit ziet op jouw motor.